Lefejezte a márciusi hókatasztrófa az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt.-t, de az áldozatok csak a nyári kánikulában kerültek elő. A sztrádatársaság vezérigazgatóját és üzemeltetési igazgatóját a tulajdonosi jogokat gyakorló Magyar Fejlesztési Bank (MFB) most, júliusban tette (hó)lapátra.
Bakó Attila és Horváth Róbert munkaviszonyának megszüntetését hivatalosan nem indokolták, de alighanem rossz úton jár, aki a két vezető kényszerű távozását csupán a használatarányos útdíjrendszer kormányzati sikernek kikiáltott hó eleji bevezetését kísérő botrányokkal hozza összefüggésbe. A kirúgások mögött lapunk értesülései szerint egy másik, sokkal nagyobb „siker", a március 15-i „váratlan" havazás katasztrófavédelmi kezelése áll.
Még akkor is, ha a közutas körökben azt tartják, Bakó Attila munkaszerződésében már a dokumentum 2010-es aláírásakor szerepelhetett a „bűnbak" feladatköre. A Betonút Zrt.-től igazolt szakember irányítása alatt ugyanis az ÁAK-ra a kormányváltás idején nehéz feladatok vártak. Köztük a 3,5 tonnánál nagyobb tehergépkocsiknak a megtett kilométerek alapján számlázó elektronikus útdíjrendszer kiépítése. Amivel a társaságot alaposan be is fürdették.
Bármi is az oka az ÁAK lefejezésének, a társaság új vezetőit egyelőre nem nevezték meg. A vezérigazgató és az üzemeltetési igazgató posztjának betöltéséről papírforma szerint az MFB-nek kell gondoskodnia.
Forrás: NOL:HU