Krisztusnak kellene újra születnie ahhoz, hogy képes legyen feltámasztani a mára kimúlt, de korábban szépreményűnek tartott hazai iparágakat. Olvasom: a szolnoki járműjavítóban elkészült a MÁV-Start hazai tervezésű IC+ vasúti kocsijának első két darabja. A hírt persze óvatosan kell kezelni, a nemzetközi hatósági engedély kiadása még késik, a gyártás anyagi forrásai sincsenek meg. Ennek az az oka, hogy az Európai Unió (a gyarmatosító, amellyel harcban állunk) talán nem akarja finanszírozni az ilyen vasúti kocsikat, s ha onnan nem kapunk pénzt, akkor idehaza nincs miből gyártani. A stadionok kifosztják a büdzsét.
Széles Gábort érdemes volna egyszer megkérdezni, hogyan nullázta le a bagóért privatizált Ikaruszt, a hazai járműgyártás sok ezer embernek munkát adó éllovasát. Mátyásföldön, Székesfehérvárott, Győrött és a Csepel Autónál már készen voltak azok a tervek, amelyek alapján át lehetett volna váltani egy korszerű járműcsalád szériagyártásra.
Ma a saját buszokon utazhatnánk, nem Kínából importálnánk, külföldön levetett kocsiknak örülnénk. Csak akkor a Békemenetelő gyárosnak a pénzt nem kivenni, hanem betenni kellett volna az üzemeibe.
Ott rohadnak a Ganz Mávag üzemcsarnokai, jobb híján kínai bóvli boltok költöztek be. Amikor a hazai járműgyártást gazdaságtalannak nyilvánították, még működtek a tervező irodák, voltak mérnökök, szakmunkások, gyártási tapasztalatok, lett volna megrendelése a kohászatnak. Ha akkor nem tesznek lakatot az üzemekre, ma készülnének hazai vasúti kocsik, villamosok, földalattink, talán metró szerelvények is. Bezárták az Oriont, a Videotont, a cipőüzemeket, a textil- és ruhagyárakat, mert állítólag "nem bírtuk az ázsiaiak versenyét".
Lengyelországban megmaradtak a textil- és a konfekcióipar üzemei, a csehek buszokat, villamosokat gyártanak, virágzik a cipő és konfekció iparuk. Valamennyi munkaerő-igényes ágazat. Ha nem stadionokra pazarolnánk az ország pénzét, hanem ipari üzemeket, gyárakat építenének a kedves vezető által milliárdokkal kitömött hazai vállalkozók, akkor nem közmunkásokat, hanem szakmunkásokat tudnánk százezer szám foglalkoztatni.
Krisztusi küldetés lehetne!