CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

A Duna-parti Metrans-ügy a csepeli "illetékes elvtárs" ködösítésével

2017. január 19. 05:25 - csú

kerdojel-mas-333_1.pngTovábbra is zavaros dolgok kerülnek a nyilvánosság elé a csepeli Nagy-Duna partjára, a Salak utcánál épült Metrans átrakóról, ahol az eredeti információk szerint mérgező anyagok kezelésével is foglalkoznak majd. Tucat számra gyűltek össze már a kérdések, de valódi, tisztességes válaszok nincsenek. A legutóbb a jobb napokat látott, ma szélsőséges nézeteknek hangot adó  Magyar Hírlap írt a beruházásról, de úgy, hogy abban a Metrans cégvezetői közül senki sem szólal meg, a csepeli önkormányzattól pedig csak a "polgármesteri hivatal illetékese közölte", amit közölt. 

Az elkenésre és elfedésre szolgáló cikket már csak azért is átnyújtjuk , mert - mint az ánti világban - a sorok közül több érdekes információ kiolvasható:

"Új konténerterminál épül Csepelen, az egykori Csepel Művek területén, így a Szabadkikötő eddigi vasúti, kamion- és konténerforgalmának egy része áttevődik az új létesítmény területére. A logisztikai és raktározási terminál a vasúti és közúti szállítások lebonyolításával foglalkozó Metrans Danubia Kft. magánberuházásában épül meg, a cég és a Hamburger Hafen und Logistik AG pénzéből. Az új terminál a tervek szerint az első negyedévben már fogad szállítmányokat, ám a beruházás előkészületei nem mentek simán, még az Országgyűlésben is érkezett képviselői megkeresés Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterhez. Ander Balázs jobbikos képviselő a többi között azt kifogásolta, hogy a csepeli gerincúton, illetve a Metrans által is használt útvonalakon csak részlegesen épült ki zajvédő fal, továbbá a Csepeli út nem teherforgalomra épült. Bár a Metrans alapvetően vasúti fuvarozásban érdekelt, a képviselő leginkább arra volt kíváncsi, hogyan lehet majd zökkenőmentesen bonyolítani a közúti közlekedést a létesítmény átadását követően. Mivel a terminálhoz vezető vasútvonalon nincsenek külön szintű átjárók, a tehervonatok közlekedése a forgalmas időszakokban akadályozza a közúti forgalmat. Seszták Miklós válaszában azt közölte, hogy a Metrans Danubia tavaly júliusban fejlesztési megállapodást kötött a csepeli önkormányzattal, amelynek értelmében a társaság félmilliárd forint városfejlesztési támogatással segíti a XXI. kerület közlekedésfejlesztését és gazdaságélénkítését.

Érdeklődésünkre a polgármesteri hivatal illetékese közölte, hogy a beruházás Csepel számára gazdasági fejlődést és kétszáz új munkahelyet jelent. A terminálon zárt vasúti és tengeri konténerek – bár vízoldali rakodás nem lesz – fogadása, csoportosítása, szétosztása, továbbítása zajlik a nyitást követően az átvevők felé. Az önkormányzat ugyanakkor arra számít, hogy mivel ezt a tevékenységet a Metrans már nyolc éve végzi a Szabadkikötőben, a tevékenység áthelyezésével a kerületben érdemi forgalomnövekedésre nem kell számítani. Sőt a létesítmény kedvező elhelyezkedése miatt a kamionoknak sokkal rövidebb utat kell majd Csepelen belül megtenniük, hogy az M0-tól eljussanak az új terminálig. Emellett a megkötött közérdekű együttműködési megállapodás értelmében a Metrans a Corvin csomóponton áthaladó vasúti menetrendet is a helyiek igényei szerint alakítja ki. Vagyis a vasúti szerelvények a csúcsidőszakon kívül haladnak át a csomóponton, amikor a helyiek közlekedését kevésbé zavarják – hívja fel a figyelmet az önkormányzat. A Metrans egyébként azt vállalta, hogy az új munkahelyek mellett beszállítói lehetőséget teremt a csepeli vállalkozók számára, és félmilliárd forint közérdekű támogatással segíti a kerület közlekedésfejlesztését és gazdaságélénkítését. Így a beruházások érdemben növelhetik az életminőséget a kerületben, és hozzájárulnak a közlekedés javításához. Bár a terminál ipari területen fekszik, és az ott zajló tevékenység jellege sem tenné ezt szükségessé, a beruházó az önkormányzattal egyeztetve úgy döntött, hogy a lakott területek felé eső oldalon zajvédő falat létesít.

Az önkormányzat a tervezett közlekedési beruházások sorában említette a csepeli gerincút befejező részének megépítését, amely fővárosi feladat és kormányzati léptékű beruházás. Ebben az ügyben az idén elkészülhetnek a szükséges tervdokumentációk – hívták fel a figyelmet. A másik kiemelt projekt a tehermentesítő út megépítésének az előmozdítása, a megvalósítás azonban itt is meghaladja az önkormányzat pénzügyi lehetőségeit. Emellett aktuális az úttervek szakmai felülvizsgálata, és a szükséges szabályozási tervmódosítások elkészítése is."

Forrás: Magyar Hírlap és CSÚ

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr1112131971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tarjányi László 2017.01.19. 21:03:43

csepel.info/?p=56388#comment-294923
“Szarjál sünt! – Ennyire akadt ki a Jobbik kemény magja”
Tarjányi László szerint:
A hozzászólás rendszer-moderációra várakozik.
2017. január 19., csütörtök - 20:55
” Ez a kemény mag rendült meg, került most veszélybe – derül ki a Jobbikot belülről kritizálók egyre nagyobb száma és a párt náci lapja, a Kuruc.info fórum-hozzászólásaiból.”

Ez egy állító mondat, semmiféle HA nincs hozzátéve, sem a szokásos Ábel Attila-féle felelősségelhárító kitétel, “VÉLEMÉNY – ÁBEL ATTILA”!

Nos kedves Attila, én meg, azaz Tarjányi László, állítom a te weblapodról, hogy A CSEPELINFÓ ÁBEL ATTILA NÁCI LAPJA! Így minden “Vélemény – Tarjányi László” kitétel nélkül!

Attól el is tekintettem, hogy te ráadásul azt állítottad, a Kurucinfó a Jobbik nevű párt lapja! Teszed ezt annak ellenére, hogy ezt a mai napig senki sem bizonyította! Mi van HA éppen a Jobbik nagy ellensége, a Fidesz írja és finanszírozza a Kurucinfót, hogy lejárassa itthon és külföldön a Jobbikot? A római “qui prodest” elv szerint nagyon is elképzelhető lenne!

A te Csepelinfódról viszont a bíróság előtt derült ki hogy a te tulajdonod! Te felelsz a többi szerkesztő munkájáért is!

Tarjányi László 2017.01.19. 21:39:17

Németh Szilárd Csepelen megbukott, rezsibiztosnak és Fidesz-alelnöknek ejtőernyőztették. Borbély Lénárdot ha megbukik, várja a metró-kormánybiztosi pozíció!

Kíváncsi vagyok, a METRANS bonyodalmak majd kire maradnak! Ábel Attila, Morovik Attila kispályás ennek a kezeléséhez!
Vagy marad a jelenlegi ellenzékre? Kész tények elé lesznek állítva!

A Corvin csomópontra pedig a közlekedés folyamatosságának biztosítása érdekében, az aláírókat/pártolókat kellene odaállítani forgalomirányító tárcsával a kezükben, név szerint Szíjártó Pétert, Németh Szilárdot, Borbély Lénárdot!
süti beállítások módosítása