Borbély Lénárd megválasztása előtt ötezer új munkahelyet ígért, ciklusa felénél alig kétszázat tud felmutatni. A Gubacsi hídnál csak a síncsere a biztos, a gépkocsiforgalom zsúfoltsága sokáig marad még
Szembesítés: tények és igazságok Borbély Lénárd polgármester állításaival szemben (3. rész)
A hazugságok tárháza a Csepeli Hírmondó idei 10. számába megjelent Félidőben Csepel sikerre hangolva című nyolcoldalas melléklet. A lap 10. oldalán találtuk a következő című kis írást: Új munkahelyek százait hozzuk Csepelre. Nem a cikk alatti mondatokkal van gondunk, bár „a termelésük helyszíneként Csepelt választó cégek” munkahelyteremtése még csak ígéret. Gondunk a címmel van.
Borbély úr ugyanis 2014-es választási ígéretében a következőket írta: „A Kormánnyal együttműködve 5000 új munkahelyet hozunk Csepelre.” Ha most, félidőben, csak a Metrans Kft. 200 fős beruházását tudják konkrétan felmutatni, akkor jogos a kérdés: mi lesz a további 4800 munkahellyel? Mikorra várható megvalósításuk? Bár lehet, hogy a polgármester most, a félidőben jött rá, hogy az 5000 fős munkahelyteremtési ígéretből nem lesz semmi, ezért
így akar túllépni választási nagyotmondásán. A baj csak az, hogy az ember már nem tudja eldönteni, mikor hazudik Borbély úr és mikor mond igazat.
Ennél nagyobb lódítás azonban a melléklet ugyanezen oldalán található, közlekedéssel kapcsolatos kis írás:
„ÚJJÁÉPÜL A TELJES GUBACSI-HÍD
Megszerveztük hozzá a kormányzati támogatást, így felújításra kerülhet a leromlott állapotú Gubacsi-híd közúti és vasúti oldala egyaránt, sőt egy harmadik, új kerékpáros híd is megépül a jelenlegi két híd mellett. A beruházás előkészítése megkezdődött, a kivitelezés jövő októbertől indulhat.”
Ígérni azt tudnak. Blogunk két, témával kapcsolatos cikke azonban már korábban is tételesen cáfolta a fentieket: http://csepeliek.blog.hu/2017/05/15/ez_a_mereg_kisiklott_a_gubacsi_hid_teljes_felujitasa_ujabb_borbely-mese_kampanyhabbal_nagy_zsufoltsa
Ezért most csak három mondatot idézünk a május 15-én megjelentekből:
„A kormány…két hónapja döntött arról, hogy benyújtja az EU-nak a „Gubacsi vasúti híd átépítése” című projektjavaslatot. /1149/2017.(III.20.) sz. korm.hat./ A határozatból kiolvasható: a Gubacsi vasúti híd projektjavaslatának tervezett összköltsége kb. 10 milliárd forint. A projekt keretében „átépítik a rendkívül rossz műszaki állapotú Gubacsi vasúti hidat, a kikötő és a vasúthálózat közötti zavartalan teherforgalom biztosítása érdekében.” Egyértelmű, a kormány csak a vasúti hidat akarja felújítani EU-s pályázati pénzből.”
A teljes Gubacsi-híd újjáépítéséről tehát egyelőre szó sincs. Pénzügyi feltételei is hiányoznak, a kormány nem döntött erről, a 2018. évi költségvetésben sem szerepel. Ebből következően valószínűleg csak a vasúti rész felújítása kezdődhet meg jövő októberben.
Mindez nem érdekli az önkormányzati vezetőket, ők, mintha semmi sem történt volna, újra és újra elmondják, leírják hazugságaikat. A Csepeli Hírmondó meg segédkezik hozzá. Hátha beveszi a nagyérdemű.
Bevesszük?