Vajon miért hallgatnak a csepeli városvezetők és szócsöveik a Fővárosi Közgyűlés június 14-i, a csepeli gerincút folytatásával kapcsolatos döntéséről? A napi.hu-n már június 12-én megjelent az előterjesztés lényege, http://www.napi.hu/ingatlan/jobb_lesz_az_m3-as_mellett_elni.640901.html , a budapest.hu-n pedig a döntésről szóló tájékoztatás is: http://budapest.hu/Lapok/2017/fovarosi-kozgyules-megujulhat-a-blaha-lujza-ter.aspx
Igaz, ők nem Németh Szilárd dicsőítésével, Csepel és Borbély Lénárd sikerre hangolásával, az ellenzék lejáratásával vannak elfoglalva. A csepel.hu viszont nem hajlandó egy gerinces interjút készíteni a sikert sikerre halmozó polgármesterrel. Felháborító. Miért hagyja a szerkesztőség, a tájékoztatásért felelős Ábel Attila alpolgármester, hogy
a polgármester napokig (hetekig) várjon a bejelentésre: lesz folytatása a csepeli gerincútnak? Lehet, hogy még nem tervezték meg a hír bejelentésének időpontját, formai, tartalmi kérdéseit, a korábbi vezetés, téma kapcsán is kötelező lejáratásának szempontjait, főbb hangsúlyait?
Nem tudom. Mindenesetre elolvastam a gerincút II. és III. üteméhez kötődő előterjesztést is. A Bagdy és Szeneczey főpolgármester-helyettesek által előterjesztett javaslat a két ütem tervezésének megkezdésére, az ehhez szükséges anyagi forrásokra és nagyságára tesz javaslatot. Szerintük 2017-ben 160 milliót, jövőre 240 milliót költenének a két ütem tervezésére, míg a kivitelezés valamikor 2019-ben kezdődhetne.
Örülök a hírnek. Hét éve várok, várunk arra, hogy a 2010 júliusában elindult és 2012 novemberében befejeződött gerincút első szakaszát követő II-III. szakaszról is döntsön a Fővárosi Közgyűlés. Most végre megszületett az első döntés: elindul a tervezés folyamata. A folyamat végén talán választ, válaszokat is kapunk a már most felvetődő kérdésekre:
> mikor fog kezdődni a kivitelezés, amelynek kezdete és vége nem lett meghatározva az előterjesztésben? Miért? Maguk az előterjesztők sem bíznak a kivitelezés pénzügyi feltételeinek biztosításában?
> Mennyibe fog kerülni, kapunk-e hozzá uniós támogatást, mert ha nem, akkor
további éveket kell várnunk a II-III. szakasz megkezdésére és elkészültére?
> A javaslat szerint az újabb szakaszok a Mag utcánál és a Cseresznyefa utcánál csatlakoznak a II. Rákóczi Ferenc úthoz. Miért nem foglalkoznak már most a Rákóczi út kiszélesítésével, hiszen a Mag utcától az M0-ig terjedő szakaszon változatlan, sőt nagyobb forgalommal kell számolni. A Rákóczi út ezen szakasza – bővítés nélkül –, továbbra is megnehezíti majd a Csepelre való bejutást, illetve a kijutást. Ha csak 2019 után kezdődik a tervezés, akkor lehet, hogy még legalább 10 évet kell várnunk közlekedési gondjaink valódi enyhülésére?
> A tervezett útvonalak mentén mennyi ingatlan kisajátításával kell számolni? Ez a munka jelentősen módosíthatja a kivitelezés megkezdési és befejezési határidejét. Mikor akarják elkezdeni az érintettek tájékoztatását? És mikor óhajtanak erről a csepeliek, a nyilvánosság előtt beszélni?
A 2018-as választáshoz közeledve egyre több korábbi választási ígéret „tervezése” kezdődik el. Borbély úr 2014 nyarán(!) azt ígérte, hogy „Teljes egészében kiépítjük a gerincutat. Az EU, a Kormány és a Fővárosi Önkormányzat támogatásával befejezzük a csepeli gerincút kiépítését.” Két és fél év után kezdődik el a tervezés. Mikor kezdődik és kiket érint az ingatlan-kisajátítás és az útépítés. Közelednek a választások – ezt tudjuk. Tudjuk azt is, az igazi gerinc mindenek előtt ahhoz kellene, hogy a csepeli városvezetők kiálljanak a csepeliek elé, és egy fórumon konzultáljanak, s ha kell vitatkozzanak az itt élőkkel a kerület közlekedéséről, annak elodázhatatlan fejlesztéséről, a gerincút folytatásának kérdéseiről.
vox