"A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tájékoztatása szerint körforgalom építése miatt vasárnaptól (augusztus 26.) szeptember végéig le lesz zárva az M0-s autóút szigetszentmiklósi csomópontja, helyette a halásztelekit használhatják a közlekedők. A kihajtó ág lezárása miatt a gyorsforgalmi úton Dunaharaszti felől érkezők nem tudnak kihajtani Csepel, illetve Szigetszentmiklós felé. A felhajtó ág lezárása miatt pedig Csepel, illetve Szigetszentmiklós felől nem lehet felhajtani az M0-sra Győr és a Balaton irányába. " (21.kerulet.ittlakunk.hu)
Mintha direkt akarnák bosszantani az embereket - összegzi véleményét Horváth Gyula. A csepeli ellenzéki (DK-s) politikus szerint a helyzet drámai. A reggeli és az esti csúcsforgalomban ugyanis ezek a kereszteződések gyakorlatilag használhatatlanok. A zsúfoltság megnövelése lehetetlen helyzetet teremt! Mindkét kereszteződésben ugyanis néha kilométeres hosszúságban visszatorlódik az autósor az M0-án. Csak a vak szerencse és a véletlen műve, hogy eddig a száguldó kamionok nem nyomtak össze a lehajtóra várakozó autókat.
Félreértés ne essék: a kereszteződés felújítása elengedhetetlen! Nem a beruházással, hanem a kivitelezés lelketlenségével van kifogásom!
Előrelátással, valamivel több ráfordítással és szakértelemmel, /némi átalakítással/ nagymértékben, vagy teljesen ki lehetne küszöbölni a várható teljes forgalmi csődöt Csepel és a szigeti agglomeráció totális megbénítását! Például így:
1, Nem kellet volna leállítani a csepeli és a szigeti gerinc út építését!
2, Meg lehetett volna építeni a II. Rákóczi F úti M0 feljárót úgy, hogy Csepel felől jobbra felhajtót csináltak volna Győr felé. Ezzel a folyamatos felhajtással megsokszorozhatnák a személyautók és a kamionok M7-M1 felé való közlekedését, és miattuk nem torlódna vissza a sor, elzárva még a Halásztelek felé menők szabad útját is.
3, Az „Árvai Csárda” körforgalmat, és az onnan továbbmenő II. Rákóczi F utat kétszer kétsávossá kellett volna alakítani. Ebbe bizonyára Halásztelek, Szigetszentmiklós, Tököl az Auchan és a Bauhaus is terheket vállalna.
4, Az „Árvai Csárdától” 2010-ben megépült Szigetszentmiklós felé vezető új útról, (ideiglenes) ráhajtást lehetne építeni az M0-ra, ami nagymértékben csökkentené a várható teljes forgalmi káoszt.
Ezekre van is fedezet, az illetékes szakmai szervek költségvetési tételeiből, a környező települések önkormányzati lehetőségeiből, és az érintett vállalkozások támogatásából (Auchan, Bauhaus, Metrans, stb).
A csepeli önkormányzatnál a lehetséges forrásokat az alábbi költséghelyekből valamint átcsoportosítással lehetne megvalósítani:
a.,Általános tartalék,
b., Bankban tartott összegek
c., Haszontalan költséghelyek összegeinek ide csoportosítása.
(Szurkolói aréna, birkózó csarnok, futballpálya, kézilabdacsarnok, játszóterek építése, valamint határon kívüliek, tusványosi fideszes bulitábor, egyházi, és cserkészcsapat támogatások. Személyes használatú gépkocsik, szobrok, szórakoztató, és kampány műsorok /disznóvágás, Németh Szilárd kampányrendezvények stb./ Munkát nem végző, de jelentős összegű fizetéseket felvevő alpolgármesteri, és tanácsnoki tisztségek megszűntetése és, a senki által nem olvasott pártlappá silányított Csepeli Hírmondó bezárása)
d., POHI és Városgazda gazdálkodásának belső racionalizálása. Állami költségvetésű társszervek (felesleges nagyságrendű) támogatásának szűkítése, átütemezése /mentők, tűzoltók, rendőrség/
e., Csepeli Strand bűnösen kártékony, és pazarló működtetésének átvétel-megszüntetése.
f., hitel felvétel is szóba jöhetne egy ilyen méretű „katasztrófa” megelőzésére.
A felsoroltak egyébként magukban is olyan nagyságrendet képviselnének, amik döntő befolyással lehetnének, az illetékes döntéshozókra katasztrofális elképzelésük megváltoztatására.
Forrás: Horváth Gyula Facebook oldala