CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Egyetemisták felvonulása lesz ma délután 4-től a szabadság jegyében

2020. október 23. 00:00 - csú

szfe_sajtotaj_tiltakozas_1.jpgA Színház- és Filmművészeti Egyetem HÖK és Titkos Egyetem szervezésében a Színház- és Filmművészeti Egyetem polgárai és a mellettük szolidaritást vállaló hallgatók az ország különböző egyetemeiről, demonstratív felvonulást szerveznek a szellemi szabadság jegyében.

Várunk mindenkit, aki szeretné kifejezni aggodalmát a közelmúltban hazánkban veszélybe került egyetemes értékekért – ezek közül csak egy az autonóm felsőoktatás.

Tartsatok velünk, mindannyiunk szabadságáért!

16:00 órakor gyülekezünk a Műegyetem rakparton,ahol 1956. október 23-án az egyetemisták megmozdultak azért, amiben hittek,

17:30-kor fáklyákat gyújtunk a Március 15-e téren, innentől az útvonal utolsó szakaszát a tiszteletadás jegyében némán tesszük meg

18:00 órakor az Uránia előtt az SZFE-s hallgatók által szervezett megemlékezés várja a menetet. A tervezett program és a felszólalók a következők:

Független Zeneakadémisták Szimfonikus Zenekara játssza Beethoven Egmont Nyitányát
100 színésznő kórusa előadja Selmeczi György Weöres Sándor „A célról” című verséből írt kórusművét
Horváth Aladár és a FreeRoma Group: Titkos Egyetem
„Valami történjen! Legyen valami.” - az SZFE hallgatóinak archív összeállítása

FELSZÓLALNAK:

a Budapesti Corvinus Egyetem,
a Budapest Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem,
a Debreceni Egyetem,
az Eötvös Loránd Tudományegyetem,
az Eszterházy Károly Egyetem,
a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem,
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem,
a Liszt Ferenc Zeneakadémia és
a Magyar Képzőművészeti Egyetem - a mai napon nyílt levélben az Innovációs- és Technológiai Minisztériumhoz forduló - hallgatói közösen,

Vilmos Noémi, az SZFE hallgatója

Nagy Erzsébet, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének képviseletében,

valamint

Székely Tamás, a MASZSZ alelnöke.

Szeretnénk hangsúlyozni, hogy a megmozdulás a pártpolitikától elhatárolódik, így megkérünk mindenkit, hogy magánemberként vegyen részt az eseményen.

Az eseményt a hatályos járványügyi előírásoknak megfelelően tartjuk meg. Nyomatékosan kérünk mindenkit a szájmaszk használatára és a kellő távolság tartására. Vigyázzunk egymásra!

Az esemény hivatalos szervezője a Színház- és Filmművészeti Egyetem Hallgatói Önkormányzata.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr5916254796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása