A dél-pesti kerékpárút megépítésének eredeti határideje, a 2016. december 20-án aláírt szerződés szerint 2019. augusztus 31. volt! Németh Szilárd a soha nem jóváhagyott Weiss Manfréd Tervben 2018. február 15-én(!) meg is ígérte: „Kerékpáros és gyalogos hidat építünk a Kis-Dunán”. Jogos a kérdés: miért nem tudta a Tarlós vezette önkormányzat és a három kerületi önkormányzat 32 hónap alatt megvalósítani tervet? Ki vagy kik ezért a felelősök? Valószínűnek tartjuk, hogy egy év múlva, az országgyűlési kampányban szükség lesz az újabb kerékpáros bejárásra, hogy a választók ismét lássák: lesz majd egyszer egy szép, új kerékpárút….Hogy mikor? Azt még az ígérgetők sem tudják
"Három kerületet érintő kerékpárút épül" - adta hírül a csepeli önkormányzati média (is).
A Csepel Hírmondóban megjelent cikk például a csepel.hu-n korábban közölt írás újabb változata, amelyről blogunk már néhány soros véleményt jelentetett meg. https://csepeliek.blog.hu/2021/03/14/egy_het_csepelen_2021_marcius_8-tol_marcius_14-ig#more16459914
A dél-pesti kerékpárút megépítésének eredeti határideje, a 2016. december 20-án aláírt szerződés szerint 2019. augusztus 31. volt! Németh Szilárd a soha nem jóváhagyott Weiss Manfréd Tervben 2018. február 15-én(!) meg is ígérte: „Kerékpáros és gyalogos hidat építünk a Kis-Dunán”. https://www.csepelivaroskep.hu/hirmondo/2018/02/15/csepeli-hirmondo-ix-6-szam/
Jogos a kérdés: miért nem tudta a Tarlós vezette önkormányzat és a
három kerületi önkormányzat 32 hónap alatt megvalósítani tervet? Ki vagy kik ezért a felelősök? Azaz egy elrontott, a szerződési határidőt messze nem teljesítő projektről volt és van szó! A fővárosi önkormányzat vezetése a dél–pesti kerékpárút jóváhagyott fejlesztésétől való elállását, a felelősök megemlítése nélkül, korrekten, az alábbiakkal indokolta:
„az építőipari, és az ezzel kapcsolatos tervezési költségek megemelkedése miatt a projekt ütemezésének nagymértékű csúszására tekintettel a befejezés a Felhívásban rögzített végső határidőig nem megvalósítható - az operatív programok keretében támogatásban részesített kedvezményezettekkel kötendő támogatási szerződésekhez kapcsolódó Általános Szerződési Feltételek 14.3. pontja alapján”.
Az indoklás számunkra egyértelmű: a kormány és a korábbi fővárosi vezetés által irányított projekt tervezési költségei (mint mindig) elfogadhatatlan mértékben megemelkedtek, a tervek megvalósításának határideje jelentősen eltért a szerződési feltételekben rögzítettektől, amelyek elsősorban a Tarlós István által irányított fővárosi vezetés és az érintett helyi önkormányzatok (közte Csepel) hibája. Erről Borbély Lénárd mélyen hallgat és eszébe sem jut: nincs sok erkölcsi alapja számon kérni az új fővárosi vezetéstől a beruházástól való elállást.
Az már csak „hab a tortán”, hogy közben az Orbán-kormány tízmilliárdokat vont/von el a fővárosi önkormányzattól, jelentősen csökkentve ezzel fejlesztési lehetőségeit. Mivel azonban EU-s pénzről van szó, a kormány, valamiért túllépett az EU által is jóváhagyott eredeti 2016-os, 2,3 milliárdos projekten, s bízva az EU további pénzügyi támogatásában, lényegében új, kibővített projekttel állt elő, egy kis sportkoncepcióval „megfejelte” az eredeti programot és több mint hatszorosára(!) emelte a támogatás összegét. Ebben a 14 milliárdos álomban már minden benne van. A fentiekben jelzett korábbi írásunkból idézünk:
„...mi szem szájnak ingere: az eredeti programban lévő kerékpárúton kívül futópálya, fitnesz-park, gyermekjátszótér, keskeny zöld-park és gyalogos- kerékpáros híd Csepel és Soroksár (Molnár-sziget) között.”
Öt év után hol tart most a beruházás? A CSH cikkében szereplő két úr (Borbély Lénárd polgármester és Schneller Domonkos helyettes államtitkár) egyelőre „...a beruházás lehetséges helyszínét” járták be. Valószínűnek tartjuk, hogy egy év múlva, az országgyűlési kampányban szükség lesz egy újabb kerékpáros bejárásra, hogy a választók újra lássák: itt lesz majd egyszer egy kerékpárút….Hogy mikor? Azt ő sem tudja.
V.-a.