Nem ígérgettek, hanem dolgoztak. A csepeli HÉV eredeti vágányainak kiépítése 1951-ben. Most, hetven évvel később, jó másfél éves tortúrát követően (amikor a HÉV csak a Kvassay hídig ment) ott tartunk, hogy végre visszaállították, az 1951-es állapotokat Csepel és Boráros tér között! Persze, ma már ez sem semmi! Sőt: nagy eredmény!
Úgy látszik, hogy a csepeli HÉV és a szentendrei HÉV összekötésének a terve, az új ötös metró víziója már a múlté. Más lett a sláger: Vitézy Dávid nem rég bejelentette, hogy elhárultak az akadályok a gödöllői HÉV és a kettes METRO összekötése elől. Hurrá! Talán a Fidesz végre leszáll a csepeli HÉV-ről.
A régi dal szerint „új műsorhoz új férfi kell”, és íme: egy új fideszes kampányhoz meg új mézesmadzag kell. Mielőtt rám fognák, hogy nekem semmi sem jó, elmondom, hogy előbbi véleményemet arra alapozom, hogy egyelőre a tervek sincsenek kész a csepeli HÉV tervezett meghosszabbítására.
Jelenleg jó másfél éves tortúrát követően (amikor a HÉV csak a Kvassay hídig ment) ott tartunk, hogy végre visszaállították, az 1950-es állapotokat Csepel és Boráros tér között! Persze, ma már ez sem semmi! Sőt: nagy eredmény!
A csepeli demokratáknak sokat kellet háborogni, - lázadozni, írogatni - azért, hogy a fideszes korifeusok nehogy véglegessé rögzítsék a Kvassay hídi, vagy OBI-i végállomás lehetőségét. Borbély Lénárd csepeli polgármester többször értekezett a csepeliek meggyőzése okán ezen változások „hasznosságáról”! (Meg arról; milyen jó lesz a kismamáknak, hogy a szent Imre térről átszállás nélkül mehetnek a Nyugatiba)
Aztán az általuk keltett csinnadratta egyszer csak lecsendesült, és elhalt.
Most pedig a csepeli HÉV helyett felkapták a gödöllői HÉV témáját.
Ezek a fideszesek, nem viccesek!
Már csak azért sem, mert, ha azok lennének, akkor ismernék a viccet; „úgy kell fogni egy oroszlánt, hogy fogunk kettőt, aztán egyet eleresztünk”. Ők, a mostani állás szerint már egyet (csepeli HÉV a Kálvin térig és az ötös METRO) elengedték. Most a meghosszabbított kettes METRO-ra tették tétjeiket.
Mivel tudjuk, hogy az EU-s pénzek a Fidesz korrupciós ügyei miatt az „ablakban” vannak, világos, hogy ez utóbbi beruházásnak a realitása is egyenlő a nullával.
A fenti témák, - és az ezeket időszakosan felplankoló Fidesz-emberek nyilatkozatai - sokkal inkább szolgálják a fideszes párt-propaganda céljait, mint a főváros közlekedési problémáinak megoldását. De, nem is azért csinálják a felhajtást, hogy az ügyeket megoldják, hanem azért, hogy a félelmet és a feszültséget fenntartsák! A feszült, ideges emberekkel és csoportokkal ugyanis sok mindent le lehet nyeletni! És ez az igazi céljuk!
Forrás: Horváth Gyula Kettőből egy se című bejegyzése a szerző közösségi olda