Folytatódik a mese, de a helyi fideszes vezetés sem tudja mi várható a csepeli HÉV ügyében a következő években. Az évtizedes hitegetés helyett ezt egyszer végre őszintén be kellene vallani!
A 21. kerületi önkormányzat hivatásos fideszes ígérgetői újra és újra nekifutnak a HÉV ígéretes jövőjének, de mindig lepattannak róla.
Ahelyett, hogy tudomásul vennék és elmondanák a csepelieknek: rezsiemelések, megszorítások, állami elvonások közben Orbánék fittyet hánynak kültelki haverjaikra, megint csak hagymázas álmaikkal boldogítják a választóikat. Nemrég a
CSH ismét foglalkozott a csepeli HÉV jövőjével. A Kiemelt beruházás marad a csepeli HÉV felújítása című cikkben a valamikor várható felújításokat vette sorba ‑ a befejezési határidő megjelölése nélkül!
Folytatódik a mese. Most a „mi várható?” szavakkal mondják ki a semmit, amit csak maguk is találgatnak, ugyanis a helyi fideszes vezetés sem tudja mi várható a csepeli HÉV ügyében a következő években.
Ismét ködösítenek, mert azzal, hogy a főépítész erről meg arról tárgyalt, nem jelenti azt, hogy az orbáni fővárosi kormányhivatal a HÉV-vel kapcsolatos döntését megváltoztatja. A Népszava tájékoztatása szerint ugyanis „A fővárosi kormányhivatal a napokban közölte, hogy szüneteltetik a H7 HÉV-vonal fejlesztésével és meghosszabbításával kapcsolatos csepeli autóbusz és HÉV-végállomás, parkolóház, üzemi, szolgálati és járműtároló épületeinek építési engedélyezési eljárását.”
Kérdésünk: megváltoztatták a döntést vagy sem? Ha nem, márpedig erről nincs hír, akkor minden ezzel kapcsolatos kincstári cikk csak újabb álmodozásra csábít sok csepeli olvasót, bár lehet, hogy a saját tábort kielégíti. A jelenlegi válságos gazdasági helyzetben azonban nincs esély a döntés visszavonására, pláne akkor, amikor a kormány az EU-tól még meg sem kapott százmilliárdok egy részét már el is költötte. A fővárosi kormányhivatal döntése pedig két évig hatályos. Blogunk háromszor is foglalkozott a témával: július 31-én, augusztus 14-én, majd 18-án. Július végi írásunk egyik mondatát most is időszerűnek tartjuk:
„...a döntés további hosszú évekre konzerválja a csepeli közlekedési viszonyokat, a kerület környezeti szennyezettségét, az itt élők amúgy is alacsonyabb szintű életminőségét, ezáltal a kerület további leszakadását a főváros fejlettebb kerületeitől. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a fővárosi önkormányzat és egy civil szervezet perli „az elhibázott közlekedéspolitikai elképzelésen” alapuló Galvani híd környezetvédelmi engedélyét, ami a beruházás megkezdésének időpontját is kitolhatja.
e.-s.