CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Egyszer volt: Rendszereket tekertünk át 95 év alatt a Csepel bringákkal

2023. augusztus 05. 00:05 - csú

uttorok_a_camping_kerekparral.jpgÚttörők az összecsukható Camping kerékpárral, amely Csepelről indulva utat tört és épített ki Nyugatra is. Prototípusát az 1960-as években tervezték, és ebből a típusból  adták el a legtöbbet.

Nem túlzás, ha azt mondjuk, hogy Magyarországon a Csepel biciklit mindenki ismeri, és jó eséllyel minimum egy gyerekkori emlék is kapcsolódik hozzá. Az idén 95 éves magyar kerékpár kapcsán összegyűjtöttünk néhány érdekességet, ami közelebb hoz ezekhez az emlékekhez.

Mindenekelőtt a vállalkozónak született Weiss Manfréd nevét kell megemlíteni, aki halálakor egy óriási gyárat hagyott az utódaira. A céget a komplett vezetőség örökölte, akik hamarosan a hadi öntvények mellett kerékpárokat kezdtek készíteni 1928-ban.

a_csepeli_kerekpar-_es_varrogepgyar_kerekpargyarto_uzeme_eventete_100_ezernel_tobbetis_tuddottkesziteni.jpgA JÁKO vagyis a Jármű- és Konfekcióipari Gépgyár kerékpárkészítói a fénykorban évente százezernél is több kerékpárt gyártottak, amit a kereskedők világszerte jó pénzért  értékesítettek

Ez nem egyszerű üzleti stratégia volt, hanem a béke sajátos jelképe. Az új üzletág sikeres lett, ezzel a Csepel kerékpár megszerezte a „Magyarország első biciklije” címet. A cég azóta

legnagyobb számban eladott példánya a legendás Camping kerékpár, amelynek a prototípusát az 1960-as években tervezték. Nem sokkal később új szenzációval rukkoltak elő, a háromkerekűvel, vagy, ahogy sokan ismerjük, a Triciklivel. A ritka közlekedési eszközt kezdetben kizárólag egyedi megrendelésre gyártották, amit az idős vásárlók előszeretettel kértek, de teherszállítás céljából is vásárolták a hazai kisvállalkozók. 

Sorozatban készül a legkelendőbb három modell
Sorozatban készül a legkelendőbb három modellCsepel Kerékpár

Tacskó, a gyerekkor netovábbja

A klasszikus férfi- és női kerékpárok, valamint a Tricikli mellett megjelent a Tacskó névre keresztelt modell. A gyerekbiciklinek tervezett darabok rövid időn belül ott voltak a legtöbb magyar udvarban, garázsban és gangon. Bár nem készült statisztika arról, hogy mennyien tanultak meg Tacskóval kerékpározni, bizonyára százezrekről beszélhetünk. A Csepel ezzel a három típussal megtartotta a legnagyobb kerékpárgyártó címet. A cég minden politikai és gazdasági körülmény ellenére megőrizte szellemiségét, mindazt, amit a béke jelent, így egyenlő lett a szabadsággal és a szórakozással. Sokan ma is féltve őrzik első Csepel kerékpárjukat, míg mások inkább az újabb modelleket gyűjtik. 

A klasszikus forma maradt a kedvenc
A klasszikus forma maradt a kedvencCsepel Kerékpár

Magyar utakon tesztelik

A Csepel bicikliket kezdetektől hazai szakemberek tervezik, kifejezetten a magyar utak sajátosságainak megfelelően, és a prototípusokat itthon tesztelik. Évente több ezer kerékpár gurul ki a Csepel Művek területén található gyártelepről, közel tíz éve főleg a Royal fantázianevet viselő modellek. A tizenhárom éves darab a legújabb a sorban, és a célja, hogy az összes magyar úton megállja a helyét, legyen szó a fővárosi utcákról vagy vidéki hegyekről. Mivel erre sem a Tricikli, sem a Tacskó nem képes – noha gyakoriak a civil kísérletezések –, a fajtára ráragadt a „Fixi” becenév. A modern Camping mellett jelenleg ennek a változatait keresik a legtöbben, és mint kiderült, a biciklis futárok kedvence, lévén, hogy ez a kerékpár veszi legjobban a magyar utakon jellemző közlekedési akadályokat.

szakertok_szerint_mamilliokat_er_ez_az_1930-as_velvart_versenybicikli.jpg

Szakértők szerint milliókat érnek ezek az 1930-as években készített biciklik

De kár lenne vetélkedőre hívni az egyes Csepeleket, hiszen mindenkinek a sajátja a legmasszívabb, legszebb és legkedvesebb, dacára minden kisebb balesetnek

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr4718164860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása