Optikai csalódás a címképen. Az eredeti szöveg szerint ugyanis a Csepeli Szabad Kikötőben, gazdákra vártak a Trabantok és a Wartburgok, de valójában az autók reménybeli gazdái vártak éveket, hogy átvehessék az előjegyzett és kifizetett álomkocsikat..
Figyelmeztető jótanács 1963-ból: „A kis Trabant fürge masina. Különösen az új 600-as, amelynek sebessége megközelíti az óránkénti 100 kilométert. A többi, a Wartburg és a Moszkvics is százon felül fut. Talán nem is jó biztonsági szempontokból, hogy az új gépkocsik szinte kivétel nélkül ma már jóval százon felüli sebességgel szaladnak. Az új vezetők hamar megszokják a nagy sebességeket…”
Jó hírt közölt az autósoknak a nagy példányszámú Képes Újság 60 éve. Csak két dologról nem szólt a lap: egy áhított kocsira minimum 4-5 évet kellett várni, és a mai szemmel alacsonynak látszó árak kifizetéséhez hány év munkájára volt szükség. Ezt írták:
„A Csepel Nagykereskedelmi Vállalat, amely az OTP-vel karöltve végzi a kocsik elosztását, elegendő mennyiségű új személyautóval rendelkezik. Ezeket Lágymányoson és a Csepeli Szabadkikötőben tárolják.
40—50 ezer forint a Trabant, 65 ezer körüli, a típusnak megfelelő áron adják a Moszkvicsot, 60—70 ezerbe kerül a Wartburg és hasonló áron kapható az
új Skoda is.
Mire ügyeljünk az új autók vásárlásánál? Vidékieknek, akik rossz bekötőutak mentén laknak, a Moszkvics ajánlható elsősorban, mert magasabb építésű, s rugózása, a kocsinak a földtől való magassága a gyengébb utakra is alkalmas. A Skoda és a Wartburg inkább jó utakra ajánlható.
A kis Trabant fürge masina. Különösen az új 600-as, amelynek a sebessége megközelíti az óránkénti 100 kilométert. A többi százon felül fut.
Talán nem is jó biztonsági szempontokból, hogy az új gépkocsik szinte kivétel nélkül ma már jóval százon felüli sebességgel szaladnak. Az új vezetők hamar megszokják a nagy sebességeket, s a gyengébb utakon is gyorsan vezetnek.
Ez nagy hiba, mert kellő vezetői gyakorlat híján könnyebben csinálnak karambolokat vagy hajtanak egy fának
Nem azért futnak a modern kocsik százon felüli sebességgel, hogy állandóan száguldjunk, hanem azért, hogy kellő utazósebességet biztosítsanak. Ez pedig még ma sem több a 60—70 kilométeres átlagnál!”
Forrás: Képesújság 1963. november 2.