Jövőre ünnepelhetjük vagy sirathatjuk a fél évszázados jubileumát a képen látható HÉV-szerelvénynek. Kényszerűségből még mindig bírniuk kell a strapát. Valamikor frissek, fiatalok voltak...Csaknem 50 éve, 1965-ben hivatalosan már nem gyorsvasútnak, de még nem is HÉV-nek nevezeték a mára sokat átélt csepeli HÉV-et. A BHÉV, vagyis a Budapesti Helyiérdekű Vasút lett az egyik főszereplő az Esti Hírlap legjobban olvasott hasábjain. A másik főszereplő a frissen érkező „új, korszerű szerelvények”, a frissülő járműpark. Ezt írta az újság 1965-ben:
„A BHÉV vonalain szeptember 1-től folyamatosan megjelennek az új, korszerű szerelvények. Az év végéig öt, egyenként 600 személy, két, egyenként 1200 személy befogadására alkalmas ikervonat jelenik meg a BHÉV vonalain.
Az 1200 személyes vonat
négy motorkocsiból, és két pótkocsiból áll, az utóbbiakat a motorkocsik közé iktatják. Az év végén a csepeli vonalon már csak ilyen nagy sebességű, valóban korszerűnek mondható szerelvények járnak, s forgalomba helyezésükkel lényegesen csökken az utazási idő.
Az utasok a Boráros térről 10 perc alatt jutnak ki a csepeli BHÉV- végállomáshoz. A vállalat az 1200 személyes szerelvényeket a Csepel Vasmű műszakváltása körüli időben indítja, úgyhogy a csepeli dolgozók kényelmesen és gyorsan jutnak el a Boráros térről munkahelyükre, illetve Csepelről a Boráros téri végállomásra.
Ezeket a szerelvényeket váltották le az akkor új vonatok.
Az Esti Hírlap cikke
Forrás: Esti Hírlap és MTI - 1965. július 31.