CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Egyszer volt: Villamos épül Csepeltől a Boráros térig -ígérték 30 éve

2024. március 16. 00:05 - csú

csepeli_hev_vegallomas_kodben_1212_2.pngA ködös jövő és a Boráros téri végállomás változatlan. Átok ül a Csepeli HÉV-en vagy csak az ország különböző vezetői traktálják hagymázas álmaikkal évtizedek óta csepelieket? 1994 márciusában így szólt az éppen aktuális verzió: „új nyomvonalon közlekedő villamosokkal váltják ki az elöregedett HÉV-szerelvényeket. … A Kvassay Jenő út mentén haladnak tovább, kiérnek a Soroksári útra és a 2-es villamos pályáján mennek a Boráros téri végállomásig.”

Csak kapkodjuk a fejünket, ha elolvassuk, hogy mit írtak 30 éve, az újságok Csepelről. 1994. márciusában a Népszabadságban például a következőket közölték:

A Fővárosi Önkormányzat még tavaly döntött arról, hogy a csepeli HÉV rekonstrukciója nem puszta felújítás lesz: új nyomvonalon közlekedő villamosokkal váltják ki az elöregedett HÉV-szerelvényeket

 A nyomvonal - Csepel felől - a Kvassay hídig nem változik. Az új pályaszakasz a híd pesti oldalán kezdődik: itt a Kvassay Jenő út mentén haladnak tovább a szerelvények, kiérnek a Soroksári útra és a 2-es villamos pályáján haladnak a Boráros téri végállomásig.

Megváltozik  a

kettes_2-es_villamos.jpg2-es villamos pályája is: a végállomást a Közvágóhídtól áthelyezik a Kvassay hídhoz, ugyanis a mostani helyen lesz a lágymányosi híd Dél-Pestre vezető lejárója, így a csepeliek is könnyebben, bonyolult átszállás nélkül juthatnak el a Belvárosba. A megállóhelyekről eddig nem született végleges döntés.

fudan_kinai_egyetem_lesz_a_volt_nagyvasartelepbol_1.pngValószínűnek látszik, hogy a csepeli megállók alig változnak, komolyabb módosítás csak a szigetcsúcs beépülése után várható. Vita tárgya egyelőre, hogy hány megállót létesítsenek a lágymányosi hídnál. A kettéosztást indokolná, hogy így az egyik a ráckevei HÉV-ről érkezőket fogadná, a másikról pedig a hídon haladó 1-es villamosra lehetne átszállni. Szerepel a tervben egy Haller utcai megálló is.

csepeli_hev_hosszu_kanyargos_vegullomas_plazaval_1.jpgA megállók számának emelkedése várhatóan 6-7 perccel növeli a menetidőt. A villamosok viszont kétszer olyan sűrűn járnak majd, mint a HÉV-szerelvények, 3-3,5 percenként. A tervek értelmében a BKV arra számít, hogy még az idén el lehet végezni a terület-előkészítést és a szükséges közműkiváltást. A pályákat és a megállókat 1995-ben szeretnék megépíteni. Időközben a villamosközlekedés kívánalmainak megfelelően át kell alakítani a pálya elektromos rendszerét és a csepeli kocsiszínt is.

Forrás: Népszabadság 1994. március 11.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr9918351223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása