Szerencsére Borbély Lénárd polgármester parkolási gondjait már megoldották a Szent Imre téren, a hivatal előtt és a polgármesteri hivatal elkerített parkolójában is.
Budapest jónéhány kerületében már az újjá alakult képviselő-testületek tárgyalták és szabályozták a kerületi parkolás feltételeit. Csepelen ilyen előterjesztések nem voltak. Ez azonban inkább értékelhető hibának, mint erénynek. Csepel közlekedése ugyanis - nem kis részben a külső hatások miatt - gyakran a teljes ellehetetlenülés állapotát mutatja.
Erősíti a folyamatot a kerület szabályozatlan parkolási rendszere is, amihez hozzányúlni a politikai vezetés egyáltalán nem szeretne. Ezért, - meg a korábban tett meggondolatlan politikusi ígéretek miatt - minden érintett igyekszik magától eltolni a rendezéssel való szembenézés következményeit. A bosszúságok és a helyi kellemetlenségek azonban olyan mértékeket öltöttek, amik
- kezeletlenség - esetén megváltoztatják Csepel megszokott életének és rendjének minőségét! Erre pedig minél előbb reagálni kéne!
Csepelnek a körmére égett a parkolás szabályozásának ügye. A kerület belvárosa, az itt lakók számára szinte elérhetetlen a központi területeket P+R parkolónak használó gépkocsik miatt. A külső területekről, - és túlnyomórészt az agglomerációból - érkezők ugyanis már a hajnali órákban elfoglalják a kerület központi részeinek minden parkolásra használható területét. Itt parkolnak (ingyen) a késő délutáni, esti órákig. Sajnos a regnáló hatalom ez idáig nem tartotta elérkezettnek a szembenézést ezzel a kérdéssel. Tudvalévő ugyanis, hogy az igazi megoldás a HÉV északi, és déli meghosszabbítása jelentené. Ehhez szorosan kapcsolódva a déli részen kialakítandó hatalmas patkolóhely létrehozásával. A kormányzati hatalom vidékpártoló beállítottsága miatt a feladat megoldása Budapestre és a kerültre nehezedik. Forrást, pénzt meg nem ad hozzá! Ebben a gúzsba kötött állapotban kell hát a megoldást megtalálni.
Mindenki által jól belátható, hogy a nappali időszak az, amikor az emberek ügyeket intéznének vásárolnának. Ilyenkor a Csepel központba található hivatalokba, (orvosi rendelőkbe, bevásárló központokba, piacra stb.) szeretnének eljutni a lakosok. Ezeket a helyeket azonban kocsival azért reménytelen felkeresni mert ott parkolóhelyet találni nem lehet. Ez rossz a lakosságnak és rossz az intézményeknek, és a bizonytalansága miatt – rossz a kocsijaikat egész nap itt parkoltató - autósoknak is! Néhány kereskedelmi egység sajátos (önbíráskodásnak tűnő) „védelemmel” takaríttatja el a vásárlói számára kiépített belvárosi helyekről az oda tolakodókat. Az önkormányzat meg (főleg a közterület felügyeletre támaszkodva) büntetési akciókkal próbálja a szűnni nem akaró parkolási problémákat felszínesen orvosolni. Kénytelenek, mert ha nem teszik, akkor az üzleteket elhagyják a vásárlóik az önkormányzati választott vezetőket meg nem választják újra polgáraik. A módszer a jog szempontjából vitatható, de nem hatástalan! Hosszú távon azonban tarthatatlan!
A probléma nem mai! Évtizedes elmaradások következményei tették halaszthatatlanná a dolgot! Tetszik, vagy nem tetszik, Csepel mára oda jutott, hogy a döntéseiben szinte egypárti, tapasztalatlan képviselő-testületnek megoldást kell találnia a problémára. A helyzet olyanná vált, hogy Csepel egy átfogó és mindenre kiterjedő, közlekedési szabályozási rendszer kidolgozását követeli! Olyat, amire a most hivatalba lépetteknek sem tapasztalati, sem ismeretelméleti felkészültségük még nincs. Ezt a helyzetet a feladat társadalmasításával, hozzáértők és tapasztalt emberek bevonásával lehetne elemezni. Ennek alapján megoldási alternatívákat, lakossági fórumokra alkalmas vitaanyagokat és testületi előterjesztéseket kéne készíttetni!
Amennyiben a feladatot a képviselő-testület továbbra is „maga előtt tolja” és nem vállalja fel a konfliktussal való szembenézést, akkor a helyzet olyanná is fokozódhat, ami a későbbiekben már csak úgy adhat elfogadható megoldást, hogy az a mostaninál sokkal nagyobb áldozatvállalást követel majd vezetőktől és vezetettektől egyaránt.
Forrás: Horváth Gyula közösségi (fb) oldala