A Csepelen felcseperedett énekesnő számára soha sem volt kérdés, hogy egyszer énekesnő lesz, pedig nincs művész a családjában. Édesapja hegesztő-lakatos, édesanyja szövőnő.
Szempillaspirál, rúzs, szemfesték, alapozó, pirosító, púder – szinte minden nő kelléktárában megtalálhatóak a kozmetikumok, melyek segítségével szebbnek tűnik a bőrük, ragyogóbbnak a szemük, teltebbnek az ajkuk.
Tökéletesek szeretnének lenni, miközben rengeteg pénzt áldoznak arra, hogy elfedjék önmagukat. Ez ellen tiltakozik Csemer Boglárka (képünkön) Nouveau Parfum (Új parfüm) című, az interneten óriási sikert arató klipjében.
– Szerencsésen találkozott a vizuális koncepció a dallal. Ha egyszerű klipet csináltunk volna, akkor a szám tartalmi rétege nem ütött volna ekkorát – mondja a 27 éves énekesnő. – Álmomban sem gondoltam volna, hogy a Parfümben megfogalmazott társadalomkritika ennyire globális erejű és értékű, hogy ilyen sokan tudnak vele azonosulni. Úgy tűnik, az embereknek elegük van abból, hogy minden olyan megcsinált, elmaszkírozott, minden tökéletesre kikent-kifent –tette hozzá.
A Nagy Bálint és Lőrincz Nándor által rendezett klipben szemtanúi lehetünk, ahogy Boglárkát egy számítógépes programmal tökéletes bőrű, szexis címlaplánnyá alakítják. Ez persze csak a látszat. Valójában különböző sminkekben, parókákban és megvilágítással vették fel a jeleneteket, és ez keltette azt a benyomást, mintha egy létező szoftver változtatná meg pillanatok alatt az arcát.
A forgatás egy napig tartott, az utómunkálatok viszont négy hónapot vettek igénybe, végül december elején megjelent a klip. Csakhogy Magyarországon jóformán senkit sem érdekelt, elmaradt a várt hatás. Januárban úgy döntöttek, szerencsét próbálnak a külföldi médiában, és nemzetközi blogoknak és portáloknak is elküldték a videót. Nem kellett soká várni a sikerre: a Gizmodo nevű amerikai tech- és desingblog ráharapott, és a felvétel villámgyorsan bejárta a világot. A produkciót a többi között méltatta a Time magazin és a Huffington Post is, a Boggie művésznéven futó énekesnő YouTube-csatornáján mostanra a magyar nyelvű felvételt több mint hárommillióan látták, a francia nyelvű változatot pedig 2,3 millióan nézték meg.
Azóta Boggie rengeteg elektronikus levelet kap, írtak neki Ausztráliából és Izraelből is. Többnyire nők keresik meg, de akadt olyan férfi is, aki arról számolt be, hogy a klip megtekintése után más szemmel néz a feleségére. Szebbnek, jobbnak látja, mint eddig.
A Csepelen felcseperedett énekesnő nem követi a divatot, igyekszik a személyiségéhez passzoló ruhákat hordani, és a sminket sem viszi túlzásba. Mint mondja, alapvetően jóban van saját magával, de azért neki is vannak hullámvölgyei. Számára soha sem volt kérdés, hogy egyszer énekesnő lesz, pedig nincs művész a családjában. Édesapja hegesztő-lakatos, édesanyja szövőnő.
Amióta az eszét tudja, énekel: otthon, a lakótelepről az iskolába menet, a szünetekben. Tehetségére tanítónője is felfigyelt, neki köszönhetően rengeteg népzenei versenyen indult. Járt különböző zeneiskolákba, énekelni és zongorázni tanult. Egyenes út vezetett a Kőbányai Zenei Stúdióba, közben öt évig Micheller Myrtill növendéke volt, most Palya Beától tanul.
Három évvel ezelőtt döntött úgy, hogy kipróbálja magát egy tehetségkutatóban. Zongoristájával, Sebestyén Áronnal együtt bekerültek a műsorba, ám a televíziós show második körében kiestek. Azt mondja, cseppet sem bánja, hogy így történt: rájött, hogy ez nem az ő világa, de a médiaszereplés miatt felfigyelt rá a közönség és a szakma. Azóta többször fellépett a Budapest Jazz Clubban és a Művészetek Palotájában is. A Jazzy rádió dalversenyén megkapta a Magyar Jazz Szövetség különdíját és Párizs egyik leghíresebb dzsesszklubja, a Sunset & Sunside 2012-ben az év felfedezettjei közé választotta.
Ez utóbbi különösen jólesett neki, hiszen imádja Franciaországot. Érettségi után egy évet töltött a fények városában, ennek hatása erősen érződik zenéjén is. Ezért is választotta az egri Eszterházy Károly Főiskolán a francia szakot. Mint mondja, leginkább a bohém francia dzsesszklubok hangulata hiányzik neki itthon. Noha a franciaországi helyek megjelenésükben kicsit leharcoltabbak, mint a hazaiak, a hangulat semmihez sem fogható: a közönség őrjöng, már akkor kiabálni kezdenek, mielőtt megszólalna a zene. S amikor kiénekli az első hangot, a publikum egyszerűen megvadul. Boggie eleinte nem tudott mit kezdeni a helyzettel, bele is pirult a fogadtatásba. Szerinte ez az egyik legnagyobb különbség a kinti és a hazai közönség közt: míg a franciák oldottan indulnak el szórakozni, s a jókedvet csak fent kell tartaniuk, addig a magyarokat el kell juttatni ebbe az állapotba.
Veres Dóra
Forrás: Népszabadság