Szerény szerkesztőségünk szerény számítások szerint több tucat kérdést tett fel Csepel polgármesterének, korábban Németh Szilárdnak és most Borbély Lénárdnak. Feleletet a címzettek helyett mindig a csepeliektől kaptunk, de abban a Szent Imre téri főnököknek nem sok örömük telne...A két vezér azonban eddig egyetlen választ sem küldött, de a mi türelmünk és a reményünk olyan mint az őszi határban sorsára hagyott kukorica - vagyis töretlen. Jelenleg a Csepeli Piac csarnoka és benne egy napok alatt felrántott - kereskedőket, vásárlókat egyaránt dühítő - faház körül zajlik az élet, és számolatlanul sorjáznak a kérdések
Borka-Szász Tamás, a képviselő-testület DK-s frakciójának vezetője a teljesen hivatalos útját választotta az érdeklődésnek. Levelet írt a polgármesternek, akinek ELVILEG 15 napon belül kell választ adnia. Bízunk benne, hogy Borka-Szász Tamás sikerrel jár. Ezért ismertetjük a ma különösen aktuális kérdéseket. A DK-s képviselő ezt írja Borbély polgármesternek:
Tisztelt Polgármester Úr!
A csepeli Képviselő-testület 2015. március 12-i ülésén a 75. számú előterjesztés alapján felhatalmazta Önt egy együttműködési megállapodás aláírására a MEGGY KERT-ÉSZ Zöldség- és Gyümölcstermelői Értékesítő Szövetkezettel.
Az elmúlt napok fejleménye, hogy a Csepeli Piac csarnokában megépítésre került a vélhetően a Szövetkezet termékeit árusító stand (faház), melynek fotóját mellékelem jelen levelemhez.
Ezzel kapcsolatban képviselőként a következő kérdésekben kérem szíves tájékoztatását:
1. A mellékelt képen látható faház kinek a tulajdonát képezi és ki viselte előállításának költségeit?
2. A faház piacon történő felállítását, összeszerelését és a kapcsolódó „bekötési” munkálatokat ki végezte? Jártak-e ezek a munkálatok bármilyen közvetlen vagy közvetett költséggel, ráfordítással az önkormányzat vagy cégei számára?
3. Mi indokolta a faház csarnokon belüli elhelyezését, illetve milyen szempontok alapján került kiválasztásra a fényképen megjelölt (jelenlegi) helyszín?
4. Történt-e bármilyen előzetes egyeztetés a piaci kereskedők érdekvédelmi képviselőivel, illetve a faház leendő helyének környezetében hosszú évek óta működő csepeli üzletekkel, kereskedőkkel?
5. Tűzvédelmi és katasztrófa-védelmi szempontból elégségesnek ítéli-e a faház körüli közlekedési és csarnok kiürítési útvonalakat?
6. Ki viseli a jövőben a faház működtetéséhez szükséges víz, csatorna és elektronos áram költségeket?
7. A faházat üzemeltető szövetkezet milyen típusú és mértékű anyagi hozzájárulást (pl. földhasználati díjat) fog fizetni a piacot működtető Csepeli Városgazda Zrt.-nek?
8. Rendelkezik-e az önkormányzat információval arról, hogy e faházban milyen típusú termékek árusítása fog történni, illetve lesz-e lehetőség a standon helyszíni alkohol fogyasztásra?
9. Tudomása szerint milyen (jog)viszony áll fenn a csepeli önkormányzat és az eredeti előterjesztésben felbukkanó Agricolae cégcsoport, illetve a termelőszövetkezet és az Agricolae cégcsoport között?
10. Egyben kérem Önt, hogy a szövetkezettel kötött megállapodás II. fejezet b) pontjában foglaltak alapján a piacon lévő területhasználat feltételeit és részletszabályait tartalmazó, a Szövetkezet és a Csepeli Városgazda Zrt. által kötött írásos megállapodás másolatát rendelkezésemre bocsátani szíveskedjen!
Várom szíves válaszát a jogszabályokban meghatározott határidőig!
Tisztelettel,
BORKA-SZÁSZ TAMÁS
képviselő
Demokratikus Koalíció Csepel-Soroksár
Forrás: Facebook