Tenczer Gábornak, az Index munkatársának tudósítása Tarlós István budapesti főpolgármester ma délelőtti sajtótájékoztatójáról:
A BKV finanszírozásáról szóló, napokban módosított törvény nem azt tartalmazza, amit a főváros kezdeményezett, hanem olyan áron oldja meg a problémát, hogy Budapest többi feladatát teszi forráshiányossá, mondta sajtótájékoztatón Tarlós István főpolgármester. Hozzátette, hogy a miniszterelnökkel folytatott hétfői tárgyaláson kisebb lépéseket tettek ugyan, de nem tudtak megegyezni a kérdésben.
Mint arról beszámoltunk, a napokban a Parlament egy olyan törvénymódosítást fogadott el, hogy a fővárosnak saját iparűzési adóbevételéből kell megoldania teljes egészében a BKV finanszírozását. Ehhez a kerületi adóbevételekből még átcsoportosítottak 3 milliárd forintot.
Tarlós ezt a módosítást úgy értékelte most, hogy az állam nem tett hozzá az eddigi, amúgy is kevés támogatáshoz, hanem még kevesebbet ad; ami kevés többlet érkezik, az is a kerületektől származik. Ennek köszönhetően a fővárosi költségvetésben 20,7 milliárd forint hiány keletkezik, ezt pedig a főpolgármester, mint mondta Tarlós, nem fogadhatja el, nem ért vele egyet.
Mivel a problémát nem sikerült korrigálni az Orbán Viktorral folytatott hétfői tárgyaláson sem, abban megegyeztek, hogy a főváros ettől kezdve nem foglalkozik az agglomerációs közlekedéssel. Ez ugyanis, nem feladata, és évi 11 milliárd forint nettó veszteséget okoz a BKV-nak. Hogy ez mit jelent pontosan, azt Tarlós István nem részletezte.
Megtettük viszont korábbi cikkünkben mi, ha érdekli, kattintson ide.
Forrás: Index.hu - 2015. 12. 22., délelőtt 11 óra
Ha a fenti hír igaz, akkor ez azt jelenti, hogy a halászteleki, szigethalomi, stb utasok kényszerből gépkocsira váltanak, és azzal járnak majd a fővárosi munkahelyekre. Ennek következményeit főként a csepelieknek kell elviselni. ezért kérdezzük: Borbély Lénárd, Csepel polgármestere vajon mit szól ehhez? (CSÜ)