CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Ez a méreg: kisiklott a Gubacsi híd teljes felújítása? Újabb Borbély-mese kampányhabbal, nagy zsúfoltsággal

2017. május 15. 05:59 - csú

KI FOG NYERNI A SÍNRE TETT BOLTON? A METRANS VAGY A CSEPELIEK? 

metrans_vontatas_1.PNGVontatás a Gubacsi hídtól a Corvin csomóponton át a terminálig. Ennél vontatottabban csak a csepeliek és a pesterzsébetiek tájékoztatása halad

„Három év alatt újul meg az egyik patinás budapesti híd” – címmel jelent meg egy cikk az inforadio.hu-n. Csepel polgármestere nyilatkozott. Szerinte „jövő szeptemberben kezdődhet a Gubacsi híd vasúti és közúti részének felújítása és 2021-re fejeződhet be”. http://inforadio.hu/belfold/2017/05/11/harom_ev_alatt_ujul_meg_az_egyik_patinas_budapesti_hid/ Betanulhatta, mert a Csepeli Hírmondó május 4-i számában lényegében ugyanezt mondta.

A kormány viszont csak két hónapja döntött arról, hogy benyújtja az EU-nak a „Gubacsi vasúti híd átépítése” című projektjavaslatot. /1149/2017.(III.20.) sz. korm.hat./ A határozatból kiolvasható: a Gubacsi vasúti híd projektjavaslatának tervezett összköltsége kb. 10 milliárd forint. A projekt keretében „átépítik a rendkívül rossz műszaki állapotú Gubacsi vasúti hidat, a kikötő és a vasúthálózat közötti zavartalan teherforgalom biztosítása érdekében.” Egyértelmű, a kormány csak a vasúti hidat akarja felújítani EU-s pályázati pénzből.

Borbély úr ugyanakkor már azt nyilatkozta, hogy

a fővárossal megkezdték a közúti híd felújításának előkészületeit is. Ami egyébként dicsérendő lenne, ha… A Csepeli Hírmondó ugyanis azt írja. hogy „10 milliárd forintba kerül a két új híd…”. Ami egyrészt lehetetlen, másrészt senki nem kérdezi meg, hogy mikor döntött erről a főváros, mennyi pénzt biztosítanak a projekt tervezésére, mikorra készülnek el  a tervek. Nem lehet tudni, hogy lesz-e állami, EU-s támogatás. Jogosak az ellenzéki kifogások: nem kerülhet 10 milliárdba a „két új híd, valamint az ideiglenes híd a sínekkel, és az új közműalagúttal”, ha csak a vasúti híd kerül 10 milliárdba. A tartalom, a költségek és a források ismerete nélkül pedig a beruházás befejezésének Borbély által bejelentett időpontja sem tűnik reálisnak.

Érdemes elgondolkodni azon is, hogy a kormány miért csak a csepeli helyszínű mérgezőanyag átrakását is tervbe vett Metrans fejlesztés után döntött a vasúti híd felújításáról, a csepeli önkormányzat vezetése meg miért csak most beszél a közúti híd felújításának fővárosi előkészületeiről, s miért nem vetette fel a témát a Metranssal kötött együttműködési megállapodásban. Lehet, hogy a beruházás miatt került napirendre a vasúti híd? Vagy a Metrans vállalkozása tovább rontotta, rontja a környéken élők, illetve a kerület vasúti, közúti közlekedési helyzetét, s a további, megállapodásban rögzített vállalások (Corvin csomópont kétszintűvé alakítása, a gerincút további folytatása, a vízi úton való szállítás, azaz a beígért trimodális szállítás) várható jelentősebb csúszása, esetleges elmaradása miatt a tömegközlekedési gondok növekedni fognak? Ki nyert igazán a bolton? A Metrans csepeli cégeinek tulajdonosai vagy a csepeli lakosság?

Magam azt sem tartom szerencsésnek, hogy a kerület vezetése a Csepeli Szabadkikötő mellett, támogatta egy újabb raktározási, szállítási központ kialakítását, a városközpont melletti Gyártelepen.  Ahelyett, hogy először a Csepelről kivezető utak, csomópontok, hidak mielőbbi fejlesztésére, a szilárd burkolatú utak további kiépítésére koncentrált volna. Eredményeként talán előbbre tartanánk a háromnyílású Gubacsi híd felújításában, a gerincút M0-s út felé vezető további kiépítésében, a kerület még meglévő 50 kilométernyi földúthálózatának felszámolásában.

Hét év azonban nem volt elég a csepeli fideszes vezetésnek a hosszú távú tervezésre, a valódi városfejlesztési célok kialakítására és megvalósítására. Könnyebb volt rombolni, menni az árral: tiltakozás nélkül megválni az oktatási intézményrendszertől, átadni az önkormányzati vagyon kezelési lehetőségeit az államnak, kiszervezni az önkormányzati feladatokat a gazdasági társaságokba, majd milliárdokat átfolyatni a megbízható káderek által vezetett társaságokba, bebiztosítani a helyi hatalom megtartásának szervezeti és személyi feltételeit.

Csakhogy a Gubacsi híd a választások előtt egy évvel, valamiért hírtelen fontos lett. A polgármesteri ígéret pedig elhangzott, írásbeli nyoma is lett. Ki hisz ma már az ilyen kampányfogásoknak?  

A blogunkon korábban megjelent cikkek közül a következőket ajánljuk még olvasóink figyelmébe:

http://csepeliek.blog.hu/2016/03/02/zaj_por_metrans_ujabb_mereg_miert_nem_alhatnak_majd_a_csepeliek

http://csepeliek.blog.hu/2016/03/07/kinek_minek_adott_pofont_csepel_mai_vezerkara_rejtjelezett_dugdosas

http://csepeliek.blog.hu/2016/06/22/mar_megint_az_ital_elkepeszto_bejelenteseket_tett_a_metrans-beruhazasrol_csepel_polgarmestere 

vox

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr4912504943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása