Már-már elsimulni látszottak azok a hullámok, amelyeket a csepeli HÉV jövőjét érintő zavaros kormányzati elképzelések keltettek. A 21. kerület vezetői soha sem mertek a csepeliek elé kiállni vagy a véleményüket kérni a gyorsvasút sorsáról. Sokan úgy gondolták, hogy az olimpiai pályázat visszavonásával leveszik a napirendről az elkeseredett dühöt és értetlenséget kiváltó, társadalmi támogatást nélkülöző terveket. Nem így történt. Mindez a Magyar Közlöny legutóbbi számából derült ki.
A hivatalos lap, vagyis a Magyar Közlöny beszámol arról, hogy jelentős közlekedési fejlesztéseket tervez a kormány Budapesten. A csepelieket, a Csepel-szigetieket és a környékbelieket vaskosan érintő kormányhatározat a "kulcsfontosságú budapesti kötöttpályás közlekedési projekteket" sorolja fel.
A határozat Seszták Miklós fejlesztési minisztert bízza meg, hogy
intézkedjen a szükséges engedélyezési tervek előkészítéséről.
A határozat az 1-es metró (földalatti) vonalát korszerűsítét és új járművek beszerzését is előirányozza.
A ráckevei HÉV-vonalat bekötnék az egységes fővárosi kötöttpályás közösségi közlekedési hálózatba. A csepeli HÉV-vonalat pedig a fővárosi villamoshálózattal kapcsolnák össze. (Félig metró lesz a HÉV?)
A projektek között szerepel még a Budapest-Kelenföld és Ferencváros vasútállomások között háromvágányú vonal kialakítása, emellett a tervek szerint lesz egy Danubius és egy Népliget-Fradiváros elővárosi vasútmegálló is.
Forrás: napi.hu