Blogunk több alkalommal is foglalkozott a Metrans Kft gyárterületre való költözése önkormányzati támogatásának kérdésével, a cégnek a kerületi közlekedésre gyakorolt hatásával. Az alábbi linkekre kattintva két vélemény is olvasható:
Szerintünk tény: az amúgy is nehéz közlekedési gondokkal (Gubacsi-híd rossz állapota, a csepeli gerincút továbbépítésének elmaradása, a gyári főútvonal megígért felújításának elhúzódása, a kétszintes Corvin csomópont hiánya, a II. Rákóczi Ferenc út HÉV végállomástól délre eső szakaszának, már szinte kezelhetetlen zsúfoltsága, az albertfalvai híd megépítésének elmaradása, a Hollandi út leterheltségének növekedése stb) terhelt csepeli közlekedési helyzetet tovább rontotta a
Metransnak a volt Csepel Művek területén való beruházása.
A teherforgalom és káros hatásai ártottak/ártanak az itt élők életkörülményeinek, fokozták Csepel észak-déli irányú közlekedési gondjait.
Az a „támogatás”, amit cserébe kapott az önkormányzat, eltörpül a sok milliárdos károkhoz, a terjedő környezeti-, közlekedési- és az itt élők emiatt is romló egészségügyi feszültségeihez képest.
Az önkormányzati vezetés ezzel kapcsolatos döntései tehát gazdaságilag és politikailag is megkérdőjelezhetők, hosszabb távon pedig valószínűleg ártanak Csepelnek, Csepel-szigetnek, az itt élő közel 200.000 embernek.
V. A.