CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Kál Károly: A királyfi és az ő hintója

2020. május 16. 05:32 - csú

negy_lovas_hinto_lakaj_kocsis_pompa.jpgHíreket hoztam a szigetről. Tudod, itt vót az amikor a királyfi pityókásan száguldozott a hintójával. A perzekutorok meg nem győzték üldözni...

Mivel deák vagyok szoktam gondolkodni és még írni is.

Mit ád az Isten ippeg semmi nem jutott eszembe. Pedig nagyon törtem a kobakom. Mivel jobb dolgom nem vót, elmentem az ívóba hátha a téma majd ott hever. Hevert is ott, egynéhány anyaszomorító, de téma, az egy se.

Mi tehettem. Letelepedtem a kedvenc tölgyfa asztalomhoz és csendesen kortyolgattam a kedvenc kupámból a kedvenc vörösboromat. Így múlattam csendesen az időt.

Egyszer csak megnyikordult az ivó ajtajának rozsdás vasalata. Kinyílt, s ott állt az ajtóban. Mit állt tornyosult! Régen látott atyai jóbarátom. Megörültem néki. De az öröm lassan ürömmé változott.

Ahogy bepréselte magát a neki nagyon is keskeny nyíláson még a napvilágot is eltakarta. s ahogy döngő léptekkel az asztalomhoz trappolt, még a gyertyatartók is vitustáncot jártak.

Megállt az asztal előtt, barátságosan rám mordult, és köszönés képpen belé vágta a kését a tölgybe.

Itt már éreztem, hogy nagy a baj. Hát még amikor

lerogyott a székre. Szerencsétlen faszerkezet, nyögött, nyikorgott az emberünk vállátt nagy súllyal terhelő gondoktól. Életmentő gyanánt a csaplárossal azonnal hozattam néki egy kancsó bort. Felhörpintette, megpödörte azt a tömött, igazi szittya harcsabajszát, oszt barátságosan rámdörgött.

- Híreket hoztam Deák, írjad is most íziben! Most jöttem Nekeresdből!

- Honnan? - kérdeztem és néztem bambán.

- Hát tudod, az egy sziget, múltkor már hoztam onnan hírt. Itt vót az amikor a királyfi pityókásan száguldozott a hintójával. A perzekutorok meg nem győzték üldözni.

- Oszt most megint mi történt? - kérdeztem, de már hegyeztem a fülem és élesítettem az elmém.

Azt mesélik, hogy ott valami nyavaja bántja népeket, a királyfi meg éli a világát. Ha megkérdezik tőle, hogy segítene mán szegény alattvalóin, egyre csak azt hajtogatja, hogy a Burkus király elvette a hintók adóját és nincs egy lyukas garasa se. Még a hírmondók is ezt szajkózzák arra felé napestig.

Igen ám de, valahogy kibújt a szög a zsákból. A népek azt vették észre, hogy a királyfi már nem a régi hintójával parádézik, hanem egy vadonat újjal. De ez még csak hagyján, de az udvaroncainak is új hintókat vetetett. Hát mi a büdös francból, ha a láda fiában egy lyukas garas sincs! Mert, hogy az a Burkus elvette a jussát! A népek meg csak nyögnek, próbálkoznak, lassan má kasza sem lesz amivel nyáron aratni kéne.

Búcsúzóul még odabömbölte. Ezt írd meg Deák! Ne Julisnak a szerelmetös leveledet!

Hát megírtam.

KÁL KÁROLY 

Forrás: facebook (csepeli vagyok)

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr4015695164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tarjányi László 2020.05.17. 23:29:54

Kertvárosi idill. A Katona József utca és a Temesvári utca keresztezi egymást. Az egyikben a mi pénzünkből (értsd, csepeli adófizetők) az ottlakók kényelmére fűbetonos párhuzamos parkolót építtetett az önkormányzat a járda és az úttest között. Nehogy a parkoló autók zavarják a forgalmat! Ami nincs, mert két sarok közé még kaptak négy fekvőrendőrt is az átmenő forgalom meggátlására!

A másik utcában busz jár, meg amúgy is nagy a forgalom, aki esetleg a saját telke előtt, a saját maga által nyírt és öntözött füvön parkol, pórul jár! Az közterületfelügyelet figyelmeztet, majd bírságol! Hiába kötelessége a háztulajdonosoknak a járda és az úttest közötti zöldsáv gondozása, ott nem parkolhatnak! Önkormányzati rendelet ezt csak a kapubejáróban teszi lehetővé! A zöldsávot a háztulajdonosok füvesítik, fásítják, gondozzák, locsolják, a járdát tisztán tartják, s ezért cserébe nem használhatják azt! Ha parkolni akarnak, esetleg mehetnek engedélyért a Városgazdához, s ha kapnak, a saját költségükön létesíthetnek fűbetonos parkolóhelyet maguknak!

Hol itt a jogegyenlőség, kedves uraim? Ugyanezt szóvá teheti fél Csepel! Hogy a két utca közül melyikben lakik a polgármester, s a kertvárosi akadémikusok, s hol az egyszerű csepeli polgárok, azt majd ki tetszenek találni!

Tisztelettel kérem a Képviselőtestülettől a vonatkozó rendelet megváltoztatását! Legyünk egyenlőek Csepelen! Továbbá, ahol van csapadékvíz-elvezető árok a járda és az úttest között, ne az érintett háztulajdonosoktól várják annak tisztántartását és iszaptalanítását! A lakosok nincsenek felszerelve esetlegesen fertőző iszap és szemét eltávolítására, sem annak elhelyezésére! Kéretik ezt önkormányzati hatáskörben megoldani, kérem ennek rendeleti szabályozását is!
süti beállítások módosítása