Már nemcsak a csepeli HÉV Boráros téri végállomásának jövője ködös, hanem a vonal egy részének megmaradása is. "Elképzelhető-e, hogy az atlétikai stadionhoz vezető áthidalások építése miatt már nem is kerülnek vissza a most felszedett sínek és a csepeli HÉV továbbra is valamilyen rövidített vagy a Boráros téri végállomáshoz képest terelt útvonalon fog közlekedni?"
Több tízezer embert évek óta foglalkoztató témát feszegetve megdöbbentő posztot tett közzé saját FB-oldalán Kovács Dávid Attila, a csepeli önkormányzat független képviselője. Ezt írja:
„Amikor az ÁMK környékén lakók bizalmából letehettem képviselői eskümet, arra tette fogadalmat, hogy mindent megteszek egy fejlődő, modern Csepelért, ami elképzelhetetlen alacsonypadlós, légkondicionált, modern, "kifele" is hosszabbított útvonalon közlekedő HÉV-szerelvények nélkül. Ezzel kapcsolatban ki is írták szeptemberben a közbeszerzést, az ígéretek szerint leghamarabb két év múlva érkezhetnek az új szerelvények. Csakhogy fogadásukhoz egy sor egyéb munkálatot is el kell végezni, például korszerűsíteni a megállókat.
Sokan ezért úgy gondolják, hogy e munkálatok miatt újra hosszú hónapokig kell pótlóbuszozni majd, esetleg ősztől sem kapjuk vissza a HÉV-et a teljes vonalon. Azért, hogy mihamarabb újra a Boráros térig járjon a HÉV, itt támogathatja a petíciónkat: https://www.peticiok.com/tamogatjuk_hogy_a_csepeli_hev...
Különösen akkor, ha tényleg kialakítják a tervezett Duna-parti sétányt a jövőre megrendezendő atlétikai világbajnokságra és ehhez felszedik a síneket. Ezért az alábbi kérdéseket tettem fel Keresztes Péter MÁV-HÉV Zrt-vezérnek és Somodi Lászlónak, a Budapest Fejlesztési Központ közlekedésfejlesztési igazgatójának:
- Van-e már tervezett időpontja, menetrendje a pályavonalak fent említett felújításának vagy a HÉV-pályával kapcsolatos egyéb vonatkozó munkálatoknak?
- Szükséges-e ezen munkálatok vagy egy részük elvégzéséhez a HÉV-közlekedés szüneteltetése? Ha igen, akkor közelítőleg mekkora időintervallumra számítsanak ennek kapcsán a csepeli családok?
- Elképzelhető-e az, hogy a HÉV mostani, augusztus 31-ig tartó "pályarövidítése", vagy a forgalomnak akár a teljes szakaszon való szüneteltetése a fenti projekt miatt idén ősztől is fennmarad, esetleg belátható időn belül „újrakezdődik”?
- Elképzelhető-e, hogy az atlétikai stadionhoz vezető áthidalások építése miatt már nem is kerülnek vissza a most felszedett sínek és a csepeli HÉV továbbra is valamilyen rövidített vagy a Boráros téri végállomáshoz képest terelt útvonalon fog közlekedni?
- Elképzelhető-e, hogy a Boráros tér és az atlétikai stadion közötti Duna-parton egy sétány kerül kialakításra még azelőtt, hogy közvetlen HÉV-kapcsolat létesülne Csepel és a Kálvin tér között?
- Terveznek-e a szentendreihez hasonlóan a csepeli HÉV vonalán is gyorsított járatokat üzemeltetni? Ha igen, akkor ez mit fog jelenteni a gyakorlatban ezek tekintetében?”
Forrás: Kovács Dávid Attila (Facebook)