A helyzet fokozódik! Hibás döntések miatt még hány évtizedig kell elszenvedni Csepel központjában és külterületein a közlekedési káoszt, az állandósult dugókat? Tizenegy évnyi városvezetés sem volt elég legalább a káosz mérséklésre? Csepel vezetői miért nem ellenzik az újabb és újabb elhibázott kormányzati tervek elfogadását, a káros döntések megvalósítását?
Jócskán megkésve, de annál nagyobb buzgalommal magyarázgat több fórumon egy csepelieknek fájó kormánydöntést Csepel fideszes polgármestere. Miért kell nekünk a Galvani híd? címmel hosszú idő óta folyó vitát próbál lezárni Borbély Lénárd az fb-oldalán és - annak nyomán - a CSH-ban is megjelentetett sorokkal.
Az írásból leginkább az derül ki, hogy nem Csepelnek, hanem Borbély Lénárdnak kell a csepeli szempontból rossz helyre tervezett átkelő. Az elszabadultan felduzzadt járműforgalom Csepelen érdemben csak az Ady Endre utat érintő Albertfalvai híddal lenne mérsékelhető és nem a semmiből a semmibe vezető, lakatlan területen áthúzódó Galvanival. Blogunk is többször foglalkozott a témával, legutóbbi cikkünk elérhetősége:
Írásunkban közöltük a Levegő Munkacsoport véleményét, amelyet most megismétlünk:
„Előzőek alapján az előrehaladott előkészítési fázisban lévő, ugyanakkor számos társadalmi vitát kiváltó Galvani híd megépítése nem javasolható.” Ha mégis megépül, akkor, „Pesterzsébet–Csepel–Albertfalva/Budafok között továbbra is hiányos marad a közlekedési hálózat”, azaz Csepel egyértelmű vesztese lesz a fejlesztésnek!”
A vita elévültnek látszik, hiszen a főváros végül elfogadta a kormány Galvani híd tervét, bár a legutóbbi főváros-kormány tárgyalásokon ezt a témát függőben hagyták...
Már csak egy gondolat a polgármester írásához:
A Galvani híd kapcsán tett megjegyzése: „...a híd terve az 1980-as évek óta szerepel a különböző városfejlesztési koncepciókban.”
Borbély úr rosszul ismeri a Csepel történetét. Az albertfalvai híd várható építése miatt az Ady Endre úttól északra eső terület már „1949-től építési és változtatási tilalom alá vont lakórészként szerepelt a tanácsi tervekben”.
https://csepeliek.blog.hu/2017/07/10/horvath_gyula_galvani_vagy_albertfalvai_legyen_a_csepeli_hid
Olvasóink figyelmébe ajánljuk még a telex.hu-n megjelent „ A fiatalok kevésbé akarják a Galvani hidat, mint az idősek” című írást.
https://telex.hu/belfold/2021/03/24/a-fiatalok-kevesbe-akarjak-a-galvani-hidat-mint-az-idosek
V.-a.