A csepeli közlekedési helyzet csak romlott, ma már ez fejlődésünk egyik legnagyobb „kerékkötője”, s ehhez a METRANS kamionforgalma is jelentősen hozzájárult. Az új fejlesztést ugyan üdvözölni lehet és érdemes, de látni kell: közútjaink leterheltsége nem fog változni, a hatalmas kamionforgalom tönkre teszi útvonalainkat, az utak melletti házakat
Az elsősorban gazdasági kérdésekkel és a technikai újdonságokkal foglalkozó média tette közzé, hogy a METRANS csepeli vasúti termináljáról „kigördült Magyarország első elektromos meghajtású konténerszállító kamionja.”
A csepeli önkormányzat engedélyével, a volt Csepel Művek területén 2017-ben letelepült cég „..fő profilja a termináltól terminálig történő nemzetközi konténeres vasúti áruszállítás, de számos esetben közúti partnerek bevonásával „háztól-házig” történő kombinált logisztikai feladatokat is teljesít.”
Blogunk annak idején többször is foglalkozott a METRANS Kft csepeli letelepedésével. Nem értettünk egyet a cég Csepelen való megjelenését támogató önkormányzati hurrá optimizmussal. Néhány
akkori cikkünk elérhetősége:
https://csepeliek.blog.hu/2016/03/02/zaj_por_metrans_ujabb_mereg_miert_nem_alhatnak_majd_a_csepeliek
Azóta a csepeli közlekedési helyzet csak romlott, ma már ez fejlődésünk egyik legnagyobb „kerékkötője”, s ehhez a METRANS kamionforgalma is jelentősen hozzájárult. Az új fejlesztést ugyan üdvözölni lehet és érdemes, de látni kell: közútjaink leterheltsége nem fog változni, a hatalmas kamionforgalom tönkre teszi útvonalainkat, az utak melletti házakat, ezzel csökkenti azok értékesítési lehetőségeit. Az úgynevezett e-kamion önsúlya 130 kilogrammal növekedett, de össztömege nem változott, azaz az utakra nehezedő súlya nem változott. Minden maradt a régiben, bár némileg kevesebb káros anyagot írhatunk a METRANS számlájára.
Megjegyzés: a csepel.hu-n egy sor sem jelent meg a hírből, igaz az önkormányzat vezetése nem nagyon foglalkozik a csepeli gazdasági vállalkozásokkal, eredményeikkel, gondjaikkal. Pláne a választási küzdelem közepette.
E.-S.