CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

A saját bőrükön érzik a csepeliek a drágulást és a mélyülő helyi fideszes válságot

2023. január 03. 00:02 - csú

csepeli_hev_vegallomas_kodben_1212.pngVégállomás! Sok mással együtt ködbe vész  a hosszabb HÉV-vonal is. A 2010-es, a 14-es, a 18-as majd a 2019-es választási kampányban ismételgetett Németh-Borbély-féle csepeli fejlesztési ígérgetések megvalósításai áldozatul estek a politikusi felelőtlenségnek, a helyi fideszes marakodásnak

A gyorsan növekvő árak és az EU-s milliárdokért folytatott harc rákényszerítette az Orbán-kormányt a tavalyi választások előtti sok ezer milliárdos osztogatás felszámolására, gazdaságszigorító intézkedések meghozatalára.

A Fidesz-hatalom intézkedési csomagjai, az energiaárak növelése, egyes adótörvények módosítása, illetve az eddig el nem kezdett gazdasági fejlesztések halasztása gyakorlatilag elvágta a 21. kerületi vezetés korábbi fejlesztési ígéretei megvalósításának útját, bár ezek egy része korábban is csak ígéret szintjén létezett.

Amikor az elmúlt években a gazdasági gondokat eltakarták a felturbózott mutatók, Csepel két vezetője akkor sem tett sokat a kerület fejlődése érdekében. Egymással folytatott hatalmi harcuk

lekötötte energiájukat. Ahelyett, hogy nyíltan felemelték volna szavukat a kormány igazgatási és pénzügyi koncentrációjával, az önkormányzatok ellehetetlenítésével kapcsolatos kormánydöntésekkel szemben, tavaly is asszisztáltak a döntésekhez, hallgattak. Borbély polgármester a legfontosabb ügyekben még egy közmeghallgatást sem mert összehívni.

Így sajnos természetes volt, hogy a 2010-es, majd a későbbi, pl. 2019-es választási kampányban megfogalmazott Németh-Borbély-féle csepeli fejlesztési ígérgetések is áldozatul estek a kormányzati osztogatást követő megszorításoknak. Ezzel a távoli jövőbe „csúszott át”

* Csepel északi részére tervezett sok tízmilliárdos beruházás (Galvani híd, az északi területre tervezett hatalmas zöld park) megvalósítsa, amelyek tervezésére már milliárdokat költöttek; 

* a csepeli HÉV fejlesztése, a Kálvin térig való bevezetése; 

* a Gubacsi híd teljes felújítása, kétszer-két sávossá való átalakítása; 

* a gerincút befejezése és a II. Rákóczi Ferenc út fejlesztése, az M0-s felhajtó megépítése;

* a hat éve elindult és időközben megkezdett, majd idén módosított több milliárdos csillagtelepi városrehabilitáció befejezése;

* a 2004 óta kerületi használatban lévő kerületi tüdőgondozó nyolc éve megígért teljes felújítása.

Ugyanakkor befejeződött a Katona József Általános Iskola felújítása, januárban bejelentették, hogy ~ 500 millióból edzőcsarnok épül az atlétikai stadion mellé a Csepel-szigeten, 47.000 négyzetméteren, a szennyvíztisztító felett kijelölt védelmi területen belül(!), amelynek megépítése már el is kezdődött.

A polgármester is rezsivédelmi intézkedésekre kényszerült, amelyeket, az érintett gazdasági vezetőkön kívül, még a képviselő-testülettel sem egyeztetett. https://csepeliek.blog.hu/2022/10/24/egy_het_csepeli_konzultacio_nincs_de_nemzetinek_csufolt_az_van_propaganda_masodallasban#more17960114 

A csepeli ifjúsági tábor majd milliárdos fejlesztése viszont nem állt le. Borbély saját hatáskörben döntött, júliusban elindult a beruházás, s várhatóan jövő év végére fejeződik be. Folytatták a csepeli földutak szilárd burkolatúvá való átépítését, elindult a Táncsics Mihály utca felújítása. A fő, a városközpont leterheltségét csökkentő közlekedési utak (II. Rákóczi Ferenc út M0-sig való kiszélesítése, a volt Csepel Művek gyártelep un. elkerülő útjának felújítása) vonatkozásában 2022-ben sem tudott változást elérni, ami tovább rontotta a kerület közlekedési gondjait, illetve légszennyezettségének mértékét. Egyik hatásaként ebben az esztendőben sem változott, inkább növekedett Csepel elmaradottsága, és ezért csökkent vonzereje a főváros más kerületeihez képest. A pénzcentrum által közzétett felmérések szerint idén is átlag felett csökkent, a kerületi lakosság száma, illetve a lakást kereső ingatlanosok körében változatlanul népszerűtlen a kerület. 

Ezen az egészségügyi intézményrendszer gépparkjának fejlesztése sem sokat segített, hiszen a személyi feltételek, az orvoshiány nem változott, sőt egyre többször maradtak/maradnak el szakorvosi rendelések az intézményrendszerben. Az önkormányzat egészségügyi fejlesztési tervei elfogadhatóak, azonban nincs semmilyen garancia a működéssel járó személyi és anyagi feltételek vonatkozásában, a kerületi szakrendelők központosítása pedig teljesen átírhatja az elképzeléseket.

A városfejlesztési témakörhöz, a kerületről kialakult képhez tartozik a parkolás lehetőségeinek fejlesztése is. Borbély Lénárd júniusban – felmérési feltétel kikötésével ugyan, de ‑ támogatta a Fővárosi Közgyűlésülésben a főváros kerületeiben, így Csepelen is a parkolási díj bevezetését, annak ellenére, hogy korábban azt mondta, hogy amig ő a polgármester, a csepeliek nem fognak parkolási díjat fizetni.

A szeptemberi képviselő-testületi már arra tett javaslatot, hogy vizsgálják meg, hol, milyen feltételekkel lehetne bevezetni a kerületben a parkolási díjat. A testületi jóváhagyás óta nem történt semmi, közben a csepeli autósok változatlanul kritizálják a kerület frekventált helyein a parkolási gondokat. 

E.-S.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr5618016524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása