Legalább két csepeli fejlesztés a listán van. Hogy mikor lesz belőle valami az más kérdés. Van azonban némi gond a két fejlesztés kapcsán.
Kétségbeesetten kapkod a jó hírek után a kerületi fideszes média. Az újabb és még újabb helyi bulik, a főpolgármester meg az ellenzék lejáratása vagy a kerületvezetők játszótéri játszadozása nem hozza lázba igazán a csepelieket. Tudják ezt a Szent Imre téri főkommunikátorok is. Tisztában vannak azzal, hogy évek óta azt várják a csepeliek: mikor lesz már jobb a közlekedés, a szolgáltatás, az oktatás és a gyógyítás.
Ezért érthető, hogy a csepel.hu azonnal lecsapott egy kormányzati (Lázár János-féle) pozitív hírre, amely szerint „Visszakerült a fejlesztési listára a Gubacsi híd és a Csepeli Szabadkikötő is”. A hírben valójában Gubacsi híd vasúti közlekedést biztosító részéről nem a közúti hídról van szó. A fő gondot a csepelieknek azonban az autós forgalomra szolgáló rész okozza már évtizedek óta. A kerületvezetők főkommunikátorai ezt persze pontosan tudják, de a szolgaian másolt közleményben egy szót sem szólnak erről. Nem figyelemeztetnek, hogy
„Emberek! Ne kergessetek hiú ábrándokat!”
A kormányzati hír ezzel együtt mindenképpen pozitív, legalább ez a két fejlesztés a listán van. Hogy mikor lesz belőle valami az más kérdés.
Van azonban némi gondunk a két fejlesztés kapcsán. Először is bár mindkettő a helyi gazdaság fejlesztési érdekeit szolgálja, ami persze a kerület érdeke is, azonban nem fogják lényegesen enyhíteni a kerület közlekedési gondjait, sőt. Másodszor a kerület fejlődését alapvetően meghatározó közlekedési fejlesztések (Gubacsi híd felújítása és bővítése, a Corvin-csomópont kétszintessé tétele, a csepeli gerincút befejezése, a II. Rákóczi F. út kiszélesítése stb) megvalósításáról csend van. A csepeli HÉV-ről megismert ködbe vésző ígéretek pedig csak a bizonytalanságot növelik.
A kerületi főkommunikátornak vagy az ő főnökének nem lehetne már egyszer kiállni és őszintén beszélni a csepeliekkel?
h.-r.