"...meggyőződésem: a meglehetősen magas adónkért cserébe a 21. században elvárható, hogy tisztességes színvonalú állami és önkormányzati szolgáltatásokat kapjunk. Elfogadhatatlan, hogy valaki órákon keresztül telefonáljon egy időpontkérésért."
A címben szereplő, sok ezer kerületi lakost foglalkoztató kérdést Kovács Dávid Attila független csepeli önkormányzati képviselő szegezte neki a helyi illetékeseknek a saját közösségi oldalán. Ezt írja:
A kilométeres várólisták mellett állandó probléma, hogy szinte képtelenség elérni Tóth Ilona Egészségügyi Szolgálatot (TIESZ) és annak szakrendeléseit, mert vagy fel sem veszik, vagy foglaltat jelez a telefon, esetleg felveszik, de rosszul könyvelik a foglalt időpontot. Ezért is örömteli,hogy már online is lehet időpontot foglalni azokra a szakrendelésekre, ahol nem szükséges beutaló.
Ezt jómagam nagy előrelépésnek tartom, hisz meggyőződésem, hogy az (egyébként meglehetősen magas) adónkért cserébe a 21. században elvárható, hogy tisztességes színvonalú állami és önkormányzati szolgáltatásokat kapjunk, az pedig elfogadhatatlan, hogy valaki órákon keresztül telefonáljon egy időpontkérésért.
Ugyanakkor a most "csatarendbe" állt rendszeren szerintem számos további fejlesztenivaló akad, különösen annak fényében, hogy mai tájékoztatás szerint átmenetileg nem is működik. Remélem, a
probléma megoldódott azóta, én mindenesetre az alábbi kérdéseket tettem fel az illetékeseknek Jegyző úron keresztül:
Tervezik-e a rendszert mobiltelefonra, táblagépre is optimalizálni a jövőben?
Tervezik-e bővíteni az időpontfoglalási lehetőséget további szakrendelésekkel, vagy például a fogászattal?
Tervezik-e valamilyen módon (akár plakátokon, akár a közösségi médiában) tájékoztatni a lakosságot a Tóth Ilona Egészségügyi Szolgálat az internetes időpontfoglalás lehetőségéről?
Van-e valamilyen lehetőség megtanulni, kitapasztalni az online rendszer működését, kapnak-e ez ügyben segítséget akár az Egészségügyi Szolgálat munkatársai részéről azok, akik ezt igénylik?
Mik a tapasztalatok az online időpontfoglalási rendszer működésével kapcsolatban, mennyire csökkent a telefonos megkeresések száma az üzembe állítás óta?
A rendszer elindulása óta hány, milyen típusú és mennyi ideig tartó üzemhiba volt, ami alatt a lakosok nem tudtak online formában időpontot foglalni?
Tervezik-e lehetővé tenni a rendszer használatát azoknak is, akik még nem voltak egyszer sem a szakrendelőben, így TAJ-számuk jelenleg nem szerepel a rendszerben, tehát az nem ismeri fel őket?
Ön szerint hogyan működhetne hatékonyabban az időpontfoglalás az sztk-ban?
Forrás: Kovács Dávid Attila Facebook oldala