A HÉV-et háttérnek használták. Németh Szilárd fideszes országgyűlési képviselő, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára az északi és déli HÉV-hálózat fejlesztéséről tartott sajtótájékoztatón a csepeli HÉV-kocsiszínben. Mögötte Vitézy Dávid, a BFK Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, Keresztes Péter, a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatója, Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár és Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója (b-j). MTI/Illyés Tibor
Megújul és bővül a HÉV-hálózat, emellett 54 korszerű szerelvény is érkezik 2025-ig - jelentette be a HÉV-beruházásokat ismertető szerdai sajtótájékoztatóján a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős államtitkára.
Fürjes Balázs közölte, hogy a fejlesztés keretében a csepeli és a ráckevei HÉV-et a föld alatt meghosszabbítják a Kálvin térig, hogy összekapcsolódhasson a hármas és a négyes metróval.
A mélyvezetésű szakasz a Soroksári út alá kerül, a HÉV ezért nem fogja többé elvágni a Dunától a Nemzeti Színházat, a
Művészetek Palotáját, és a környező városrészeket. A hosszútávú cél az északi és déli HÉV-vonalak összekötése egy Duna alatti alagúttal, ez lesz az ötös metró - tette hozzá.
A HÉV-pályákkal és a megállókkal együtt az irányítási és az utastájékoztatási rendszer is megújul, valamint kapcsolódási pontok létesülnek a vasúti közlekedéssel 2027-ig. Az új HÉV-szerelvények beszerzési felhívása még idén megjelenik.
Fürjes Balázs arról is beszélt korábban, hogy már 2018-ban döntött arról a kormány, hogy a 2021-2027-es ciklus uniós forrásai állnak majd rendelkezésre a közlekedési beruházásokra. Az államtitkár szerint komoly összegeket lehet majd erre fordítani.
Németh Szilárd azt mondta, hogy személyes ügyének tekinti a csepeli HÉV vonalának meghosszabbítását és a szerelvények korszerűsítését. Minden csepeli több évtizedes vágya ez. A HÉV köldökzsinór a Belvárossal, a vonaton naponta sok tízezren utaznak. A kormány egy megvalósítható tervet készített, amely szerint összekötik a déli és az északi vonalat. Ezáltal olcsóbb lesz a közlekedés, hiszen egy menetjeggyel lehet eljutni Csepel-sziget déli településeiről Szentendréig. 2012-ben sikerült már elérniük, hogy a csepeli HÉV menetidejét három perccel csökkentsék.
Forrás: Magyar Távirati Iroda (MTI) és csepel.hu