CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Csepeliek korrekt tájékoztatása helyett kerületvezetők önfényezése a TV2-ben közpénzből három millióért

2020. október 07. 00:24 - csú

penzszoras_es_egetes_1.gifÖnmagát hirdeti vagy a TV2-t szponzorálta a csepeli önkormányzat? A csepel.hu-n olvasható, júliusban aláírt, december 31-ig érvényes megállapodás (file:///C:/Users/Felhaszn%C3%A1l%C3%B3/Downloads/szem_adat_nelk_Comet-marketing%20Kft.%20-%20Meg%C3%A1llapod%C3%A1s.pdf) szerint a kerületi vezetés, miközben saját magát fényezte/fényezi a TV2 televíziós csatornán, „Az Építkezők”című tévéműsorszámot is támogatta/támogatja. Az egyezség 3.048.000 forinttal növeli a kerületi költségvetés idei kiadásait. Nem nagy pénz, de mégis érdemes feltenni a kérdést, tényleg szükség van rá, megéri? 

A választ az önkormányzattól várnám, de nem hiszem, hogy a médiaügyekért felelős csepeli alpolgármestertől, Ábel Attilától bármiféle reakciót váltana ki érdeklődésem. Inkább sorra veszem a rendelkezésre álló adatokat. Idén a jóváhagyott költségvetésben 80 milliót tervezett az önkormányzati vezetés a helyi televízió működtetésére, ezt azonban már három éve tervezik. Az ezzel kapcsolatos, már többször felvetett kérdésekre nem is válaszol az önkormányzat vezetése, mert 

úgy látszik, nem érzi feladatának a lakosság korrekt tájékoztatását.

A Csepeli Hírmondó kéthetenkénti megjelentetése idén várhatóan 71 millióba kerül. Arról nincs adat, hogy a Polgármesteri Hivatalban működő polgármesteri kabinet 3 fős sajtócsoportja hány milliót visz el a költségvetésből. Arról sincs hivatalos felmérés, hogy a kerület 32 ezer lakásába eljutó lapot hányan olvassák, ám a polgármester már többször megígérte: lesz közvélemény-kutatás a témában. Nem lett. Olvasóinak jelentős része viszont nem olvassa a lapot, sőt sokan egyenesen a kukába dobják. 

Az sem kideríthető, hogy az önkormányzat három gazdasági társasága költ-e és mennyit médiára, hirdetésekre. Valószínűsítem, hogy a szükséges összegek a működési kiadások között vannak elrejtve. Az viszont számomra egyértelmű, hogy a költségvetésben a „rendezvények-, művelődési házak-, nyugdíjas ház működési kiadásai” címszavak alatt megtervezett, összesen ~ 370 milliós költségből sok milliót reklám- és hirdetési feladatokra fordítanak. Tehát nem sokat tévedek, ha kb. 90-95 millióra taksálom az önkormányzat médiára fordított kiadásait. Természetesen nem számoltam hozzá Ábel úr magántulajdonú hírblogját, amelyet a köztulajdonú, Ábel Atilla által irányított csepel.hu időnként hírforrásként igénybe is vesz. Mindehhez viszonyítva egy országos tv csatornában való megjelenés elfogadható, bár Borbély úr ennél sokkal jobb lehetőségeket kap a kormányközeli médiában, amit ki is használ. 

A kérdés csak az, megéri-e a TV2 ilyen mértékű támogatása. A megállapodás 4 megjelenési alkalmat és ugyanannyi ismétlést biztosít az önkormányzatnak, ebédidőben, vasárnaponként, 12:00 – 13.00 órakor, illetve ismétléskor, a következő héten a SuperTV2-n, szombaton 12.00 – 14.00 óra között. Egyik időpont sem tartozik abba az idősávba, amikor csepeliek ezrei ülnének a tv csatornák képernyői előtt. Azaz a „műsor- és a rovat támogatói spotjában” megjelenő 5 – 5 mp-es szöveg, illetve a műsorban közölt 4-4 perces interjúk nézettsége, bizonyára, nem éri el még az átlagot sem. A három millió így inkább a TV2-nek éri meg, nem pedig az önkormányzatnak. Ha a fideszes megyei és helyi önkormányzatok tömegével tudtak ilyen együttműködést kialakítani, akkor a csatorna idén sok tíz milliós nagyságrendű közpénzzel egészítheti ki a milliárdos nagyságú kormánytámogatást, a reklámbevételeket.

Ennél nagyobb gond azonban a csepeli önkormányzati média pártirányítása, az egyes fórumok objektivitásának hiánya, az, hogy az újságírók egzisztenciálisan függenek az önkormányzattól.

vox 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr10016228724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása