Sokan ma annak is örülnének, ha legalább a Boráros térig járna újra a csepeli HÉV. Ötven éve azonban ezt írta az újság: "Azáltal, hogy a Boráros térről - a Gönczy Pál utca vonalában a föld alá bújtatják a csepeli gyorsvasutat és a pesterzsébeti (valójában a ráckevei) HÉV-et, amelyeknek egyesített pályája a Calvin tér alá fut majd be, a tér Dél-Pest egyik legfontosabb közlekedési csomópontja lesz. A távlati tervek alapján innen ágazik majd ki a metró Dél-Budára vezető pályája is". (...) (Népszabadság 1970. október 14.)
Lehet pezsgőt bontani, jubileumi ünnepséget szervezni (védőmaszkban). Vége a találgatásoknak Csepelen! Eddig csak szóbeszéd járta arról, hogy mikor kezdték ígérgetni a csepelieknek, hogy az egykori Csepeli gyorsvasút, a mai Csepeli HÉV a Boráros tér helyett a Kálvin térig (vagy ahogy akkoriban írták, a Calvin térig) fog járni. A Fővárosi Blog kétséget kizáró bizonyítékkal szolgált: ötven éve indult be az ígéret-cunami. A kezdetekről, a Népszabadság 1970. október 14-i számát idézve ezt írják:
Tervezőasztalon a négyszintes Calvin tér
Budapest sok nagy beruházásának, rekonstrukciójának programja készül a Fővárosi Mélyépítési Tervező vállalatnál. (...) 1971-1975 között a tervezés értéke évenként eléri a 74 millió forintot.
A vállalatnál készülő nagyobb jelentőségű programok alapján legkésőbb 1977-re megépítik a metró észak-déli vonalának első szakaszát a Nagyvárad tér és a Deák tér között. Az ehhez kapcsolódó rendezési elgondolások alapján tervezik aluljáró építését a Nagyvárad téren, az Üllői út - Ferenc körút kereszteződésében és a Calvin téren.
Ez utóbbinál a tervezők négy szinten alakítanak ki kereszteződéseket. Legalul halad majd a metró és a kéreg alatt idáig meghosszabbítandó csepeli gyorsvasút. Felette közelíthetik meg a
gyalogosok a tér különböző pontjait a körbefutó galériájú állomáscsarnok érintésével. A felszínen haladnak majd a villamosok és az autóbuszok, a Calvin tér fölött ívelő közúti felüljárót pedig a gépjárművek veszik majd használatba.
Azáltal, hogy a Boráros térről - a Gönczy Pál utca vonalában a föld alá bújtatják a csepeli gyorsvasutat és a pesterzsébeti (valójában a ráckevei) HÉV-et, amelyeknek egyesített pályája a Calvin tér alá fut majd be, a tér Dél-Pest egyik legfontosabb közlekedési csomópontja lesz. A távlati tervek alapján innen ágazik majd ki a metró Dél-Budára vezető pályája is. (...) (Népszabadság)
Forrás Fővárosi blog