CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Fidesz-fejesek feleljenek végre már! Mi lesz az új híddal? A csepeli HÉV miért nem fog a Boráros térig járni?

2021. február 16. 00:02 - csú

csepeli_hev_epitese_vagany_vaganylefektetes_vaganyepites_1950-1951.PNGHetven éve Csepelen, a II. Rákóczi Ferenc úton (képünkön)  lefektették, a Kvassay híd után most éppen felszedik a gyorsvasút sineit. Ennyi volt?

Borbély Lénárd polgármester már megszokásból, rutinszerűen megy neki Karácsony Gergely főpolgármesternek. Csepel első polgára nem rég a családi fotóival ékesített személyes Facebook oldalán a Galvani híd kapcsán írta:

„ A kormányzat szakembereinek elmúlt 3 évi munkája ezt mára elérhető közelségbe hozta, hiszen év végére már talán az engedélyei is meglesznek az új hídnak. Karácsony Gergely a bejegyzésével most ezt támadja. Az immár elérhető közelségű új átkelőt venné el tőlünk.” 

A facebook egy közösségi oldal, az oda beíróknak azonban – elvileg -  felelőssége is van, pláne egy polgármesternek.  Adott esetben a ~75 ezres Csepel polgármesterének, aki az általa vezetett kerületet érintő hivatalos álláspontját is rendre nem az önkormányzat hivatalos honlapján, hanem a családi képpel díszített Facebook-on igyekszik elsőként közölni a csepeliekkel. Hiába hírverseny van. Ami végül is nem lenne baj, mert ma már a politikai vezetők zöme ezt teszi, de azért illene néha igazat is írni. Még a fb-on is. Mert ezzel, pontosabban az igazság hiányával van bajunk. Borbély Lénárd mondatai ugyanis messze állnak az igazságtól, ugyanis 

olyat olvasott ki a főpolgármester fb oldalán közölt írásból, amit Karácsony nem állított. Lássuk a január 20-án, közölt írás Galvani híddal kapcsolatos mondatait:

„Négyszáz forintos dugódíjjal és autós sávok elvételével tervez a kormány, mert a Galvani híd csak így biztosítja a remélt és szükséges forgalomcsökkentést Budapesten….Márpedig dugódíjat suttyomban, lopakodva bevezetni nem lehet. Ezért mondjuk, hogy a Galvani hídról nem csak csilivili látványterveket kell mutogatni, hanem érdemi, minden részletre kiterjedő párbeszédet kell folytatni a budapestiekkel.”

A főpolgármester és az általa közölt cikk szerzője tehát nem akar elvenni semmit a csepeliektől, BL polgármester állítása ezért nem igaz. Borbély úr azonban tovább ment, amikor azt írta, hogy „a cinizmusnak is kell legyen határa.” Szerintünk a feledékenységnek is. Például az általa felvetett albertfalvai híd ügyében. Borbély szerint vannak, akik „a híd elhelyezkedését vitatják, mondván, hogy az Albertfalvai hidat kellene először megépíteni.” Először is nem a Galvani híd elhelyezkedését vitatják, hanem azt állítják, Borbéllyal ellentétben, hogy először az Albertfalvai hidat kellene megépíteni: 

> A Csepeli Önkormányzat Képviselő-testülete 2008. május 15-én, a Városkutatás Kft, a MaHill Kft, és a Stúdió Metropolitana Kht szakértője közreműködésével, széles körű társadalmi vita után, 20 igen, 0 nem és 7 tartózkodás mellett fogadta el a kerület Integrált Városfejlesztési Stratégiáját. http://www.terport.hu/webfm_send/3599  Ebben Csepel külső megközelíthetőségének javításaként elsődlegességet adott az Albertfalvai hídnak, amely egyébként évtizedek óta az első helyen szerepelt a helyi és fővárosi városfejlesztők tervei között is.

 > Közlekedésfejlesztési szakemberek sora azóta is ezt tartotta és tartja fontosabbnak mind a főváros, mind a kerület szempontjából: Nemgalvani-hid, villamossal? (https://iho.hu/hirek/nemgalvani-hid-villamossal-171221), Hol legyen híd Budapesten? (https://kozlekedesiklub.blog.hu/2020/01/09/hol_legyen_hid_budapesten) Ez utóbbi végső 

megállapítása: „...nyilvánvaló, hogy az Albertfalvai hídnak van a legtöbb értelme.” 

Blogunk több írása is foglalkozott a témával, ezeket is ajánljuk olvasóink figyelmébe:

https://csepeliek.blog.hu/2017/07/10/horvath_gyula_galvani_vagy_albertfalvai_legyen_a_csepeli_hid 

https://csepeliek.blog.hu/2019/12/05/megiscsak_a_csepeliek_erdeke_szerint_fog_felepulni_az_uj_duna-hid

csakúgy, mint dr. Szabó Szabolcsnak, Csepel országgyűlési képviselőjének január 20-án megjelent írását: https://www.facebook.com/szaboszabolcs.egyutt 

Összegezve: le lehet söpörni szakmai terveket, véleményeket az asztalról, változhatnak a társadalmi gazdasági, politikai feltételek, ki lehetne mondani például azt is, hogy a kormányzat olimpiai álmai vagy a tervezett, 204 milliárdos luxusszintű atlétikai stadion miatt most fontosabb a Galvani híd. Ekkor azonban azt is ki kellene mondani, hogy ezek miatt nem fog járni a HÉV a Boráros térig. Lásd:

https://csepeliek.blog.hu/2021/01/22/az_atletikai_stadion_epitese_miatt_tobb_tizezer_csepel-szigeti_ember_eletet_keseriti_meg_a_kormany?fbclid=IwAR0TV_8b-jM8L67ZbSjA--j5RRKoLocrd4O6cuFlftyJju2zxd9rVsBMBYQ 

Ezt viszont egyetlen kormányzati szereplő sem meri kimondani. Helyette inkább becsapják a csepelieket. Borbély úr fb-írása, lehet, hogy tudatlanul – bár ez nem menti fel felelősség alól –, ezt szolgálta. A szerző a korábbi helyi döntések, szakmai vélemények, javaslatok, tanulmányok figyelmen kívül hagyásával, a kormány- és pártpolitika oltárán feláldozta a csepeli érdekek képviseletét, védelmét. A jobboldali média meg, természetesen, tapsol hozzá. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr9016402700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása