Nem oszlik a köd a csepeli HÉV Boráros téri IDEIGLENESEN(?) megszüntetett végállomása körül az online fórum után sem. Ígéretek vannak, garanciák nincsenek továbbra sem
Lakossági online fórum volt a csepeli HÉV ügyében. Már egy hete, hogy megtörtént a nagy esemény. Az elhangzottakról keveset tudtunk meg a fórumot tartó Borbély Lénárd polgármestertől és Vitézy Dávid BFK vezérigazgatótól, akik, május 12-én saját fb oldalukon közölték a hírt. A csepel.hu az előbbi tájékoztatóját vette át: https://csepel.hu/hireink/fejlesztesek/item/13377-mondja-el-velemenyet-a-h7-hev-fejleszteserol
Arról, hogy hányan vettek részt a „csepeli lakossági fórumon” mit kérdeztek, mondtak, senki nem írt le egy betűt sem. Az önkormányzati honlap szerint a csepeliek „hozzászólhattak...feltehették kérdéseiket is” Egészen elképesztő, hogy egy tájékoztatással foglalkozó honlap ennyivel megelégedjen. Borbély meg inkább önmagát idézte, Vitézy szerint a fejlesztés szükségességét „senki sem vitatta”, s a fórumról készült videofelvételt majd közzéteszik. Másnap, 13-án a vezérigazgató fb oldalán és a JouTobe-n meg is jelent egy felvétel, amelyen láthattuk és hallhattuk a vezérigazgatót, a kivitelezők első számú vezetőit és Borbély Lénárdot, összesen 1óra 16 perc 58 másodperc időtartamban. Utána se kép se hang, így ma sem tudjuk, hogy a notabilitások előadásai után hányan vettek részt a fórumon, kik szóltak hozzá, mondtak véleményt a nézők közül. Talán majd egyszer. Az azért érdekes, hogy sem Borbély, sem a csepel.hu nem tette közzé a vezérigazgató által feltett videofelvételt. Miért nem?
Van azonban néhány megjegyzésünk a leírtakhoz:
> A polgármester szerint „hihetetlen fontos kérdésről” van szó, ami „a politikától teljesen független” kell, hogy legyen. Hangsúlyozta, hogy az „önkormányzat továbbra is részt kíván venni a munkában”. A kérdés csak az, hogy a kerületi önkormányzat eddigi részvételéről, a szakmai kérdésekben képviselt álláspontjáról, a teljes fejlesztés vitatott témáiról (a felvételből kiderült, hogy vannak ilyenek), miért nem tájékoztatta eddig a csepeli közvéleményt? Kiemelte továbbá, hogy a „kivitelezés során törekedni kell a leggyorsabb munkavégzésre.” A felújítás eddig meghatározott befejezési határidejének (2020. december 31.) jelentős csúszásával kapcsolatban tolmácsolta „az itt élők elégedetlenségét.” Ennyi. Bár blogunk eddig megjelentetett cikkeiben élesebb kritikákat olvashattak, mégis sikeres törekedést kívánunk a kivitelezőknek augusztus 31-ig. Addig legalább elmerenghetünk a fórumnak nevezett programon, s majd kitölthetünk egy kérdőívet, arról, hogy milyen HÉV-et akarunk.
Viszont ismét megtudtuk, hogy korszerű, modern és a XXI. századi színvonalnak megfelelő városrésszé alakulhat kerületünk. Azt, hogy mikor, nem hangzott el! Lehet, hogy még a két előadó sem tudja, de szeretnek vagy kénytelenek ígérgetni, mert többre nem futja…
> Vitézy úr a fórum utáni napon négy „kulcsfontosságú” problémát nevezett meg: a HÉV „elöregedett”; nem éri el a belvárost, ezért meg kell hosszabbítani; a fejlesztés a Szent Imre tér fejlesztését is elindíthatja a buszjáratok átszervezésével; a ráckevei HÉV Kálvin térig való bevezetése csökkenti fogja az agglomerációs forgalmat Csepelen. Fantasztikus. Csupa „új” információ. Hozzátette nagyívű, semmi újat nem tartalmazó szövegéhez, hogy „a hév közlekedése a mi beruházásunk megkezdése előtt helyre fog állni a korábban ismert vonalon a Boráros térig”, mert a beruházó megígérte, hogy szeptember elejére elkészül a beruházás ezen részével. Ha megígérte, akkor úgy legyen!