A ködös jövő és a Boráros téri végállomás változatlan. Átok ül a Csepeli HÉV-en vagy csak az ország különböző vezetői traktálják hagymázas álmaikkal évtizedek óta csepelieket? 1994 márciusában így szólt az éppen aktuális verzió: „új nyomvonalon közlekedő villamosokkal váltják ki az elöregedett HÉV-szerelvényeket. … A Kvassay Jenő út mentén haladnak tovább, kiérnek a Soroksári útra és a 2-es villamos pályáján mennek a Boráros téri végállomásig.”
Csak kapkodjuk a fejünket, ha elolvassuk, hogy mit írtak 30 éve, az újságok Csepelről. 1994. márciusában a Népszabadságban például a következőket közölték:
A Fővárosi Önkormányzat még tavaly döntött arról, hogy a csepeli HÉV rekonstrukciója nem puszta felújítás lesz: új nyomvonalon közlekedő villamosokkal váltják ki az elöregedett HÉV-szerelvényeket
A nyomvonal - Csepel felől - a Kvassay hídig nem változik. Az új pályaszakasz a híd pesti oldalán kezdődik: itt a Kvassay Jenő út mentén haladnak tovább a szerelvények, kiérnek a Soroksári útra és a 2-es villamos pályáján haladnak a Boráros téri végállomásig.
Megváltozik a
2-es villamos pályája is: a végállomást a Közvágóhídtól áthelyezik a Kvassay hídhoz, ugyanis a mostani helyen lesz a lágymányosi híd Dél-Pestre vezető lejárója, így a csepeliek is könnyebben, bonyolult átszállás nélkül juthatnak el a Belvárosba. A megállóhelyekről eddig nem született végleges döntés.
Valószínűnek látszik, hogy a csepeli megállók alig változnak, komolyabb módosítás csak a szigetcsúcs beépülése után várható. Vita tárgya egyelőre, hogy hány megállót létesítsenek a lágymányosi hídnál. A kettéosztást indokolná, hogy így az egyik a ráckevei HÉV-ről érkezőket fogadná, a másikról pedig a hídon haladó 1-es villamosra lehetne átszállni. Szerepel a tervben egy Haller utcai megálló is.
A megállók számának emelkedése várhatóan 6-7 perccel növeli a menetidőt. A villamosok viszont kétszer olyan sűrűn járnak majd, mint a HÉV-szerelvények, 3-3,5 percenként. A tervek értelmében a BKV arra számít, hogy még az idén el lehet végezni a terület-előkészítést és a szükséges közműkiváltást. A pályákat és a megállókat 1995-ben szeretnék megépíteni. Időközben a villamosközlekedés kívánalmainak megfelelően át kell alakítani a pálya elektromos rendszerét és a csepeli kocsiszínt is.
Forrás: Népszabadság 1994. március 11.