CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Hitvita lett a hídvitából! A józan észnek itt már nincs sok keresni valója?

2021. március 03. 00:02 - csú

galvani_hid_atletikai_stadion_semmibol_a_semmibe.PNGA fővárosi és kerületi szakemberek nem a Galvani hidat, hanem, az albertfalvai híd megépítését támogatták  1949 óta, annyira, hogy már akkor építési és változtatási tilalmat rendeltek el az érintett területre. Érvelhet itt bárki, a szakmai indokok úgy peregnek le az Orbán-kormány embereiről mint a falrahányt borsó. Csepel polgármestere - sajnos - beállt a csepeli érdekek lesöprői közé

A polgármester fb-oldalán megjelent, Galvani híddal kapcsolatos írás után végre, valahára a CsepeliHírmondó is megkapta az engedélyt, írhat a témáról, természetesen Borbély Lénárd szövegének felhasználásával. Blogunk már  reagált az írásra:

https://csepeliek.blog.hu/2021/01/24/becsapjak_a_csepelieket_lehidaltunk_a_keruletvezetoi_galvanizalastol_lakatlan_lakasok_egy_het_hordal#more16400908,  

Az újabb, kiegészített, a polgármester házi újságírója, TK által szerkesztett/írt, Borbély-féle véleményismertetés vitatható megállapításai viszont „követelik” a reagálást a leírtakra:

> „...a csepeli önkormányzat szocialista vezetése 2005-ben véletlenül eladta a »híd« lábát”-írja szerzőnk.

A valóság ezzel szemben a következő: az akkor eladott terület a kerületé volt, az eladásból befolyt milliárdok még a tavalyi évben is felhasználásra kerültek, ráadásul a fővárosi és kerületi szakemberek nem a Galvani hidat, hanem, az albertfalvai híd megépítését támogatták, már 1949 óta, annyira, hogy már akkor építési és változtatási tilalmat rendeltek el az érintett területre. https://csepeliek.blog.hu/2017/07/10/horvath_gyula_galvani_vagy_albertfalvai_legyen_a_csepeli_hid  

> „Amíg a hídról csak a közlekedésmérnökök vitáztak, elsöprő többsége volt az építésének”. A január 24-én általunk közölt cikkben olvasható, hogy ez nem igaz. Azon kívül, hogy 2008-ban a csepeli képviselő-testület az albertfalvai híd elsőbbsége mellett tette le a voksot, 

„Közlekedésfejlesztési szakemberek sora azóta is ezt tartotta és tartja fontosabbnak

mind a főváros, mind a kerület szempontjábólNemgalvani-hid, villamossal? (https://iho.hu/hirek/nemgalvani-hid-villamossal-171221), Hol legyen híd Budapesten? (https://kozlekedesiklub.blog.hu/2020/01/09/hol_legyen_hid_budapesten)” 

> „A főpolgármester ezt a kijelentését úgy tette, hogy a fővárosi fejlesztések többségét – Csepeltől az összeset – már elvonta a kormánypárti vezetésű kerületektől.” - olvashatjuk a cikkben. Az valamiért kimaradt, hogy előtte a kormány milyen döntéseket hozott az önkormányzatok, így fővárosi önkormányzat gazdálkodásának ellehetetlenítése érdekében. Mint ahogy arról sem szólt a cikk, pontosabban a polgármester, hogy némán tűrte, hogy a kormány jogi és gazdasági döntései gyakorlatilag kihúzták a talajt az önkormányzatiság alól az ország egész területén.

> A hidakat nem annak alapján szokás építeni, hogy közelebbi vagy távolabbi híd következik, illetve, hogy hol nem építettünk még hidat. A legfontosabb, hogy a város egészének fejlesztése, várható fejlődése milyen közlekedési fejlesztések (utak, hidak, alagutak, stb) megépítését igényli. A szakemberek jelentős része szerint ennél a döntésnél a belvárosi forgalomcsillapítás volt a legfőbb szempont, a csepeliek érdeke, fejlődésének évtizedek óta fennálló gondjai teljesen háttérbe szorultak. Az idő döntheti el, hogy a polgármester jó ügy mellé állt-e vagy sem. 

V-a.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr2616411762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása