CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Buborékok harcától függött, hogy most valójában mire jó a csepeli HÉV utasainak a bérlete

2024. március 18. 00:09 - csú

lazar_janos_nyilatkozik-2023_5.jpgA bérletes részletekben volt és van a patás ördög.  Lázár János (képünkön) örömmel vette magára ezt a szerepet. A nap végén ugyanis fizetni kell. Legkevesebb 250 milliárd forintos éves keretről, napi 3,5 millió utasról, több mint 40 ezer járatról van szól. 

Mindenki fújt magának egy előnyökből szőtt buborékot a Budapest-bérlet köré. Karácsony Gergely azt hiszi, beteljesítheti régi kampányígéretét, eladhatja úgy a dolgot, mintha a kormány az ő kottájából játszana. Balogh Samu kabinetfőnök már Bicskéig tartó tarifaközösségről, regionális bérletről álmodik.

Walter Katalin pedig abban bízik: az általa vezetett BKK megkapja az egész koncot, és rájuk bízzák a

regionális utazásszervezés, menetrend-összeállítás, jegyértékesítés valamennyi feladatát, az ahhoz járó forrásokkal együtt. Mind azt remélik, a főváros politikai és pénzügyi szempontból is nyertesen száll ki a vesztes helyzetből.

A 2016-os menetrendi és díjszabásban is vétójogot biztosító szerződés lejárt, ezen előnyöket, garanciákat Budapest elveszítette. Lázár osztja a lapot, a főváros annyit dönthet el, 19-re kér-e új lapot. Nem állítom, hogy nem jöhet be. Nagy nyereség lenne a fővárosnak és az utasoknak egy Budapesten és Pest megyében is használható egységes bérlet a jelenlegi egy áráért. De már óvodában is gyanakodtunk, ha valaki új játékot ajánlott a meglévőért.

Hogyan hiheti bárki is, hogy Lázár szigorúan vidéki kabátujjából nem húz elő egy új lapot? A közlekedési miniszter és az egész orbáni kompánia végletesen Budapest-ellenes, nincs olyan döntés és helyzet, amelyben a budapestiek érdekeit figyelembe véve léptek. Még a látszólagos előnyből is – lásd az atlétikai stadion fejében a szakrendelőkre adott pénzből önkormányzati botrányok és büntetőfeljelentések sora sarjadzik – ők aratnak a végén.

A részletekben lesz a patás ördög, és Lázár örömmel veszi magára e szerepet. A nap végén ugyanis fizetni kell. Legkevesebb 250 milliárd forintos éves keretről, napi 3,5 millió utasról, több mint 40 ezer járatról van szól. Az erről szóló megegyezést kellett március elsejéig tető alá hozni. Miközben a 2022-es elszámolás 6-8,5 milliárd forintos vitáját nem sikerült egy év alatt lezárni. A buborékot meg egyre csak fújják, remélhetőleg csak nekünk, politikailag, szakmailag alulképzetteknek, és maguk között elementáris pánikban próbálnak kiutat keresni.

Forrás: SZALAI ANNA  (Népszava)

 


Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr818303405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása