Oszlanak vagy sűrűsödnek a felhők a csepeli HÉV felett? Lehet-e komolyan venni a néhány nappal ezelőtti kormányhatározatot? A csepelieket évtizedeken át újra és újra kábították a Kálvin téri ígérettel, a HÉV-szerelvények cseréjével, amiből semmi sem lett
Alagút a Déli és a Nyugati pályaudvar között, 5-ös metró első üteme, 2-es metró összekötése a gödöllői HÉV-vel, a HÉV-járműpark teljes cseréje, a Nyugati vágányainak befedése - ezeknek a közlekedési fejlesztéseknek a megvalósításáról döntött a kormány a szombaton megjelent határozat szerint.
Először a gyorsvasúttá fejlesztendő csepeli és a ráckevei HÉV-et vinnék be a föld alatt a Kálvin térig – ez az 5-ös metró első üteme, sokszor volt már róla szó, de eddig semmi nem történt, de a mostani kormányhatározatban a kormány a megvalósítandó projektek közé emelte. Megvalósíthatósági tanulmányt készíttetnek továbbá e két HÉV-vonal és a szentendrei HÉV távlati összekapcsolásáról - ez a sokat hallott 5-ös metró második üteme.
A határozat a Kunszentmiklós-Tass-Kőbánya-Kispest között közlekedő személyvonatokat is lehozná a föld alá és az 5-ös metróval integrálná. Továbbá