A tervek láttán érzékelhető: ha felépül a Galvani híd, abból Csepelnek nem sok haszna lesz, mert nem vezeti el a kerület központját terhelő, környezetszennyező óriási forgalmat.
Csepelnek az Albertfalvai hídra volna égető szüksége, amely a Budafoki útnál érne Csepelre és menne az Ady Endre út felé, hogy mérsékelje a Kossuth, a II Rákóczi, a Táncsics és a környező utak, utcák ma is elviselhetetlen zsúfoltságát. Blogunk szerkesztőinek nincs tudomása arról, hogy a kerület fideszes vezetői csak egy szót is szóltak volna a létesítmény felépítése érdekében. Igaz, a gerinc út folytatásáról is úgy hallgatnak mint... , de hagyjuk. Nézzük, mire készülnek a csepeliek feje felett
A csillagok állása most az összes logikus érv és csepeli érdek ellenére ellenére a Galvani hídnak kedvez.
Bő négymilliárd forintért fogja megtervezni a rotterdami Erasmus-hidat is megálmodó két tervezőiroda a Csepelt és Dél-Budát összekötő Galvani-hidat. A tervezés és az engedélyezés 2-3 évbe fog telni, ezután kezdődhet az építkezés.
12 939 915 euróba, vagyis aktuális árfolyamon 4,1 milliárd forintba kerül az új, Dél-Budát és Csepelt összekötő Duna-híd tervezése. A projektért felelős Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja eredményt hirdetett a tervezésre kiírt közbeszerzésen, az erről szóló hirdetmény megjelent az uniós értesítőben. A pénzért cserébe
a tervezőknek el kell készíteniük a híd engedélyezési tervdokumentációját, és rendelkezésre kell állniuk a hatósági engedélyezési eljárás során és a kivitelező kiválasztására irányuló közbeszerzési eljárásban.
A Galvani-hidat a rotterdami Erasmus-hidat is megálmodó UNStudio és a Buro Happold Engineering iroda tervezhetik, erről 2018 áprilisában döntött a Fürjes Balázs budapesti fejlesztésekért felelős kormánybiztos (azóta már államtitkár) vezette bírálóbizottság. A zsűri értékelése szerint a győztes terv „statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb” volt. A tervpályázaton 17-en indultak, a közbeszerzésre már csak a győztes konzorciumot hívták meg.
Az új híd 2x3 forgalmi sávos lesz, és villamosközlekedésre is alkalmas. A várakozások szerint napi 55 ezer autóval tehermentesíti a túlzsúfolt belvárosi hidakat, az Üllői út forgalmát pedig napi hatezer gépjárművel csökkentheti. Megépülésére még várni kell, Fürjes Balázs, a kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos a tervpályázat eredményhirdetésen azt mondta, a tervezővel való szerződéskötés után várhatóan 2-3 évet fog igénybe venni a teljes és részletes tervezési munka, majd az engedélyek beszerzése.
Forrás: HVG.HU