CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Itt a csepeli titok nyitja! Itt a recept! Hogyan kell elriasztani a csepelieket a közélettől?

2020. március 15. 04:24 - csú

csepeli_hev-pm-es_1.PNGA vágy metrója. Gyorsvasút, HÉV, villamos, metró, 5-ös metró, megint HÉV, csak korszerűsítik, most megint metró, távlati 5-ös metró – mindezt olvastuk már néhányszor a csepeli HÉV-ről. Csak azt nem, hogy az önkormányzat vezetése őszintén beszélt volna a csepeliekkel, például egy lakossági fórum keretében, arról, mi az önkormányzati vezetés álláspontja, hogyan kívánja ezt képviselni a főváros és a kormány vezetői előtt. Vajon miért nem?

Ami a Csepeli Hírmondó (CSH)  március 11-én megjelent 5. számából kimaradt, azt mi közzétesszük, ami megjelent, arról elmondjuk véleményünket. 

Most az idei költségvetési tervezet, a csepeli HÉV ügye, az útépítés, a koronavírus és Németh Szilárd faültetési akciója adta a lap Aktuális c. rovatának gerincét. Természetesen kényes kérdések nélkül, inkább tájékoztató jelleggel írt írások keretei között. Politika csak az ellenzék enyhe kritizálásában érhető tetten. Folyik a békés építő munka.

Csepelen semmi gond, minden  rendben, az emberek gondtalanul élik mindennapjaikat. Így lesz egyre unalmasabb a lap, így lesz egyre kevesebb a közélet iránt érdeklődők száma. Valószínűleg ez is a cél. Nehogy már hirtelen elkezdjenek politizálni a csepeliek. Arról még talán írni is kellene, s abból még baj is lehetne. 

Véleményünk a cikkekről:

1) Hiány – és adósságmentes csepeli költségvetés biztosítja a fejlesztéseket

A szerző, LG, a február 27-i képviselő–testületi ülésről kívánt tájékoztatást adni, két oldalon. Tájékoztatása ennek ellenére elég szűkszavúra sikeredett. Szűkszavúra, mert a 23 napirendből, mindössze 8-nak a rövidebb-hosszabb feldolgozására tellett csak. Így kimaradt a tájékoztatásból, még cím szerint is: a tavalyi költségvetés módosítása, az ingatlanvagyon egy részének hasznosítására vonatkozó javaslat, a Városfejlesztési és Gazdaságfejlesztési Kft. feladatellátási szerződésének módosítása, Csepel Integrált Településfejlesztési Stratégiájának felülvizsgálata, a Csodakút Egyesített Óvoda intézményvezetői pályázatának kiírását tartalmazó javaslat, stb. Csupa – az újság által –, érdektelennek tartott téma, melyek azonban szorosan összefüggnek a kerület fejlesztésével, egy-egy kerületi intézmény jövőjével. Vajon miért nem fontosak ezek a témák a szerkesztőség számára? Talán csak nem a tulajdonos képviselője döntötte el, hogy mi kerüljön a lapba? Vagy már a lap szerkesztősége, illetve  az egyes újságírók is tudják mit szabad és mit nem megírni?

A költségvetés, az önkormányzati költségvetés is, az állami vagy a helyi vezetés politikájának legfontosabb eszköze. Miért kellene az ellenzéknek elfogadnia? Különösen akkor, ha a polgármester, akinek nem szokása a költségvetés előkészítésébe bevonni az ellenzéket, most „salátarendeletként” mindent el akar a költségvetéssel együtt adni. A tervezet kiegészítése a nevelési segéllyel, az SZTK létszámának meghatározásával és az adósságkezelési ügyek költségvetésből való kiemelésével, tudatos csapdaállítás volt az ellenzéknek. Az ellenzéki javaslatokat, miszerint külön szavazzanak a költségvetésről és külön a „salátatémákról”, csak le kellett szavazni, s máris működött a szemérmetlen csapda. Kikerülhetetlen volt.

LG azt írta, hogy „az önkormányzat az óvodák megújítása után az iskolaépületek felújításához is segítséget kíván nyújtani.” És mi lesz a Jedlikkel? Mikor kezdődik már el az intézmény felújítása? Hetek óta foglalkozik a csepeli ellenzék ezzel a témával, s nem jut eszébe a CSH szerkesztőségének, hogy megkérdezze a polgármestert az ügyben? Talán nem merik megkérdezni? Arra volt mersz, hogy a költségvetés elfogadását ellenzőket ekézzék, a mindenkit érdeklő kérdést pedig elhallgatják? 

Blogunk egyébként a képviselő-testületi ülés napján, február 27-én, több kérdést is megfogalmazott a költségvetési tervezettel kapcsolatban, amelyre azóta sem kaptunk választ, a közpénzből fizetett újságíró sem próbált utánajárni a kérdéseknek. Akkori kérdéseinket az alábbi linkre kattintva  tekintheti meg:

https://csepeliek.blog.hu/2020/02/27/miert_fel_a_csepeli_nyilvanossagtol_csepel_polgarmestere_adoemeles_lesz_miert_faragtatja_le_a_az_apo#more15492716   

2) Metró lesz a csepeli HÉV-ből

Gyorsvasút, HÉV, villamos, metró, 5-ös metró, megint HÉV, csak korszerűsítik, most megint metró, távlati 5-ös metró – mindezt olvastuk már néhányszor a csepeli HÉV-ről. Csak azt nem, hogy az önkormányzat vezetése őszintén beszélt volna a csepeliekkel, például egy lakossági fórum keretében, arról, mi az önkormányzati vezetés álláspontja, hogyan kívánja ezt képviselni a főváros és a kormány vezetői előtt. Vajon miért nem? Mert ez a vezetés mindig a hivatalos álláspontot, s nem a csepeliek véleményét képviselte ebben a kérdésben. Sőt. Lakossági fórumot sem mertek összehívni a témában, csakúgy, mint a Galvani híd vagy az Albertfalvai híd évek óta folyó vitájában. Sodródtak/sodródnak az árral, úgy gondolják abból nem lesz baj. 

Sajnos a legutóbbi hetek fejleményei (a koronavírus kapcsán kibontakozó nemzetközi válság, s annak várható gazdasági hatásai) újabb lehetőséget adnak a nagyszabású tervek további halasztására. Most ráadásul a vírusra és a migránsokra foghatják az egészet. Pedig ettől függetlenül is sok tízmilliárdra lenne szükség a tervek megvalósítására, aminek a háttere korábban sem látszott a fővárosi, kormányzati költségvetési tervekben. 

Egyébként a lap 5. oldalán közöltek szerint a metróról egyelőre szó sincs a jelenlegi „tervezési feladat” - ban.  Csak ezen „fejlesztések együttesen adhatják az 5-ös metró koncepciójának első ütemét”, a HÉV átalakítását gyorsvasúttá, míg a befejezést és a „távlati fejlesztés nyomvonalát és megállóit”, az alagutakat pedig egy „megvalósíthatósági tanulmány” fogja majd tisztázni. A tanulmányt először el kell fogadni, utána el kell készíteni a konkrét tervet, s elő kell teremteni a beruházáshoz szükséges milliárdokat. Szóval még sokáig fogunk várni a metróra Csepelen. 

3) Útépítések: levonulnak a munkagépek a tűzoltóság elől

A cikk szerint „tíz éve még több mint 50 kilométernyi földút volt a kerületben, mára 34 kilométer maradt belőlük.” Ha ebben az ütemben folytatódik a földutak felszámolása, akkor talán 2040-re(!) sikerül a terv: valamennyi csepeli utcában szilárd útburkolat lesz. Tavaly, év elején, az uniós választások előtt Tarlós úr viszont azt ígérte, hogy „szilárd útburkolattal látják el a budapesti földutakat, egy négyéves útépítési program keretében” https://www.lokal.hu/2019-02-leaszfaltozzak-a-fovarosi-foldutakat/   

Egyébként a 2010 előtti szocialista vezetésű kerületi önkormányzat 16 éve alatt 33 km-nyi (2,1 km/év) szilárd útburkolat épült a kerületben, míg az elmúlt 10 év alatt mindössze 16 km (1,6 km/év). További érdekesség, hogy a cikk szerint a 3,3 milliárdos útépítési programból tervek szerint 7,5 kilométer földutat aszfaltoznak le, miközben a 600 méteres Popieluszkó utcai aszfaltozására már ennek több mint 10,6 % - át felhasználták. 

4) Elkészült a tüdőgondozó akadálymentesítése

Az előző számban már beharangozták a tüdőgondozó akadálymentesítését. Blogunk akkor foglalkozott a témával. https://csepeliek.blog.hu/2020/02/29/szohoz_sem_jut_az_ellenzek_csepelen_a_csepeli_hirmondoban#more15496562  

Február 29-i kérdésünk most is időszerű: miért nem lehetett a mindössze 850 ezres beruházást a 2017-es, 30 milliós felújítás részeként megcsinálni, miért kellett a kerekesszékkel közlekedőknek majd három évet várni a teljes akadálymentesítésre? Nem volt 850 ezer forint a feladatra? 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr715520904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása