CSEPELIEK ÚJSÁGA

Hírek, tudósítások, tények, vélemények

Csepeliek szerint kitől, mitől és miért beteg a kerületi egészségügy?

2020. augusztus 10. 05:55 - csú

hoseg_kanikula_homero_hoguta.PNGNem rég részletesen ismertettük azt a levelet, amelyet az orvosi rendelők előtti kényszerű, napszúrásveszélyes várakoztatások miatt - csepeliek panasza és egy gyors felmérés alapján - Erdősi Éva küldött el Borbély Lénárd polgármesternek és Szuhai Erikának, az  ügyben illetékes önkormányzati bizottsági elnökének. A levélben szó volt a kerületi ellátás egészét érintő kérdésekről is. Erdősi Éva ezeket a lakossági kérdéseket válogatás nélkül mellékelte a polgármesternek. Ezt tesszük most mi is, amikor ismertetjük a csepeliek véleményét. 

Erdősi Éva a következőket írta:

" Az Ön véleménye szerint mi a legnagyobb probléma a jelenlegi ellátásban?
81 válasz
A válaszokat javítás, változtatás nélkül közlöm.

Szervezetlenseg
Legfőképp az elérhetetlenség de amúgy minden.
A bizonytalanság, a tájékoztatás hiánya.
A türelmetlenség mindenki részéről. Az orvoshiány. Dupla körzeteket visz 1 orvos.
Hogy sehogy se lehet eléni a gyerek rendelőt, a dokik nincsenek bent, rengeteget kell várni,
ninc hová leülni, nincs árnyék ahova meghúzódhatna az ember.
Úgy baromság ahogy van. Álljanak vissza a régi rendszerre.
A várakozás

Hogy nem elérhető. Kórházba menni meg veszélyes.
Telefonon szinte lehetetlen elérni bárkit, hosszas várakozás, ha

egyáltalán fogadnak.
Az, hogy lerázzák a betegeket legyen az idős vagy fiatal. És, hogy csak telefonon lehet
bejelentkezni. Előre honnan tudjuk, hogy mikor leszünk betegek?

Egyszerre több embert is ugyan arra az időpontra hívnak. Kisebbet nagyobbakat. Akik még
szopiznak és időre mennek... hogy oldják meg a szabad ég alatt? Nincsen gyerek felügyelet
ha akár Anya Apa akarna menni orvoshoz. Mit csinál a gyerekével? Ha nem tudja másra bízni
es miért is kéne? Miért nem lehet együtt menni a szopizós gyerekkel.

A vizsgálati időpontok hosszú várólistája
Össze vissza rendelnek és alig lehet elérni telefonon őket, szinte soha, alig lehet időpontot
kérni vagy akár egy kérdésel fordulni hozzájuk.
Az előzetes bejelentkezésnél már megbukott ez a fajta szervezetlenség a rendelőintézetet
lehetetlen elérni telefonon! Az pedig egyenesen felháborító, hogy az ajtók zárva vannak!

Kevés orvos
Szervezés - pénz, és pénz - szervezés
A teljes ellátás egy katasztrófa.
Hosszú várólista
Nincs megfelelő beteg ellátás (nincs személyes kapcsolat az orvossal). A telefonos időpont
kérésekor, nem veszik fel a telefont, elérhetetlen a rendelő. Ha van is a betegnek időpontja,
hosszú várakozásra szorul. Várakozni csak az utcán, ülő hely nélkül, fedett rész nélkül!
Időpont esetén is hosszú várakozás. Karonülő lázas gyerekkel 40 percet vártunk kint, pedig
időpontunk volt. Szerencsére aznap pont nem volt már 30 fok.
Úgy rossz az egész ahogy van.
Orvos hiány!

Felesleges várakozások olyankor, amikor csak adminisztratív feladata lenne az orvosnak, a
telefonos elérés vagy inkább elérhetetlenség!
Elérhetetlen telefonszámok Órákig kell hivni, mire felveszik
Kevés orvos, kevés asszisztencia, kevés technikai személyzet. Logikátlan, elhamarkodott,
nem átgondolt döntések sorozata utáni szintén elhamarkodott vészforgatókönyvek kutalálása,
ami még nagyobb katyvaszt okoz.

Hónapokig telefonon nem tudtam elérni a gyerekorvosunkat. Személyesen elzavartak, pedig
csak egy beutalót szerettem volna kérni bőrgyógyászat. A probléma, hogy táv gyógyítást
próbálnak végezni sikertelenül, telefonon vagy e-mailben. Így szerintem lehetetlen
megállapítani, hogy ténylegesen mire van szüksége egy beteg gyereknek. Valamint sokszor
mást mondanak az asszisztensek. Sokszor telefonon csak az asszisztensek mondanak
valamit és orvos nem. Az sztk rendelő is kész rémálom. 3 hét után kaptam időpontot.
Időpontra érkezve elküldtek a balesetire a kezelés pontos megnevezése miatt. Onnan pedig
minősíthetetlenül bunkón elküldtek a háziorvosomhoz beutalót írni. Ismét hetek óta
telefonálgatok időpontért, sikertelenül.

Felületes az ellátás csak a kovidra öszpontositanak nagyon.sok más betegség is van
Nagyon sokára adnak idõpontot, hosszú a várakozási lista.
Pénzhiány, szakember hiány, elavult orvosi eszközök műszerek, sok kórház, rendelőintézet
állapota minősíthetetlenül rossz.
az hogy ha nem akarsz hónapokat várni egy vizsgálatra, akkor magán úton kell mindent
intézni, főleg olyat is amit állítólag a háziorvos felírhatna vérvételnél, de nem hajlandó, más
háziorvos meg felírja

Nincs kellő tájékoztatás, telefont nem veszik fel, ez lenne a legfontosabb, vegyenek fel
telefonos recepcióst!!!
Nem lehet elérni őket semmilyen formában.. hiába telefonál az ember vagy foglalt vagy senki
nem veszi fel.Időpontot kérni is elèg bonyodalmas.
A rendelők előtti tömörülés.
Az hogy nem állt vissza a rendszer a régi formájában. Vírus előtt
Olyan, mintha nem is lenne. Lassú és szelektáló, pedig mindenkinek joga van a maximális
ellátáshoz.
Csak időpontra fogadnak
Gondolom leginkább a hosszú várakozási idő a műtétekre.

Szerintem most müködik jol...pl a gyogyszerfelírás, és kiváltás. De az idöpont foglalásos
rendszeren még dolgozni kell
A telefonvonal/ orvosok leterheltsége, a nem megoldott várakozás, a szülők akaratossága,
hogy az éppen csak náthás gyereküket mindenképp orvoshoz akarják vinni. A szülők
felelőtlensége, hogy a váróban hagyják szaladgálni a gyereket. Értem én, hogy unatkozik, de
várakozni mindenkinek meg kell tanulni.

Ha csúszás van az időpontokkal, amit nem átgondoltan osztottak ki és így a tűző napon kell
várakozni. Vagy legyenek pontosak, vagy biztosítsanak árnyékos helyeket a várakozásra.
Telefonon keresztül elég nehéz gyógyítani.
Telefonos bejelentkezés időpont kérésre.
hosszú előjegyzési idő
Állandón szedett gyógyszerek feliratasa.

Nagyon nehezen lehet elérni a gyermekorvost, sokat kell várni a beteg kisgyerekkel, amíg jut
ideje arra, hogy megvizsgálja.
Lemenni az orvoshoz csak úgy nem lehet. Telefont nem veszik fel. Ha meg felveszik akkor
telefonon akarnak gyógyítani. Semmit nem lehet elintézni. Több hónapos várólista van .
Sok beteg, kevés orvos, szűk váróhelyek.

Szakember hiány, orvos hiány, és télen - 20 fokban Sem állunk az utcán beteg gyerekkel,
vagy hozzátartozóval, így nyáron sem 40 fokban a tűző napon kéne várakozni. Biztosítsák a
megfelelő körülményeket.
Telefonon nem elérhető rendelők, akadozó vagy elutasitott ellátás
Szerintem csepelen kevés a gyermekorvos, és a gyermek szakellátást is bővíteni kéne. Pl:
bőrgyógyászat, szemészet, sebészet, lánykanőgyógyászat, neurológia

A távgyógyítás nem gyógyítás.
A lassúság, vagy nem veszik fel a telefont, mikor az ember mondjuk az sztk-át hívná.
Orvos-nővérhiány, hosszú várakozás, rengeteg idő a telefonálgatás, akut esetekben nincs
info, hova lehet menni, szövevényes betegutak
Felháborít (bár nekem már nincs kicsi) hogy gyermekeket nem látnak el! Továbbá ha beteg
leszek,nem mehetek csak úgy oda az orvoshoz.Ha mégis akkor kint az időjárás
viszontagságainak kitéve várakozni.

A közöny!
A hozzáállás�
Az,h igazából nincs is rendes ellátás. Azt mondja a gyerekorvos is csak nagyon indokolt
esetben és csak előre egyeztetve. Egy gyerek esetében jobb ha látja orvos szerintem.
Igazából az embereknek ez egy szorongást adó helyzet,hogy ha van valami gondja nem
mehet el orvoshoz.

Érdektelenség, kevés orvos.
Az, hogy nincs.
Alapjaiban rossz a rendszer, nincs orvos, ha mégis van nem lehet elérni, ha mégis, időpontot
napokkal későbbre lehet kapni. Akkor is a rendelő előtt kell várakozni. A gyermekorvosi
rendelő még rosszabb ott a telefont sem veszik fel, előfordul, hogy inkompetens szemëly veszi
fel. Ha ezek után mégis sikerül eljutni személyesen rendelésre, kevés kivétellel abban sincs
köszönet. Érdektelenség és fásultság jellemző
A távgyogyitas
Minden

Hogy nincs egeszsegügyi ellatás a gyermekek helyzete ha betegek pedig rémisztő
online vagy telefonos orvosi konzultáció lehetősége, vannak olyan esetek, amikor ez
működhet és az orvos tud beutalót adni vérvételre, vagy más vizsgálatokra, influenza esetén
sem lenne szükség a személyes találkozásra, alapos kikérdezés után lehet receptet írni, ill.
táppénzes papírt írni. Továbbra is lehessen emailben receptet kérni, olyan gyógyszerre amit
folyamatosan, vagy idényszerűen már megállapított betegségre szed a beteg.

Nehezen érhető el telefonon a rendelő.
a várakozás és a túlterheltsége miatt is kialakult nem törödömség
A káosz, átláthatatlanság
A pénz hiánya miatt nincs elég alkalmazott.
Az, hogy a folyamatosan változó jogszabályok miatt senki se tudja most mi az eljárásás. Meg
hogy az emailcím amin receptet lehet kérni nem működik, a telefont nem veszik fel, kicsit
szegényes a tájékoztatás. A múltkor egy recept köteles krémet 3 hét alatt sikerült
beszereznem a kisfiamnak. Egy hét volt, mire felvették a telefont, aztán mégse került fel a
felhőbe, aztán a patikus felírási igazolást kért, de a rendelő nem adott mert szerintük meg nem
kell... Végül nagy nehezen meglett, de legközelebb hamarabb kezdem szervezni a beszerzést,
mert ennyit nem lehet rá várni mindig.

Rugalmatlanság, negatív hozzáállás
Leginkább az,hogy gyakorlatilag nincs ellátás!!Telefonon ne diagnosztizáljon senki
semmit..ennyi erővel a szomszéd is mondhatja,h aspirin elég lesz kb..
Az, hogy valójában nincs ellátás. Órákig kell mindenért telefonálgatni, mégse lehet semmit
elintézni. Rabolják az időnket, eredmény nélkül.
Biztos van, de jelen pillanatban nem jut eszembe semmi?
az osszeszedetlenseg

Kevés szakorvos,szervezetlenség.
Nem betegközpontú ellátás. Ingerült orvosok, ápolók, személyzet. Olyan mintha kihasznalnak
ezt a helyzetet, élvezik hogy nincsenek leterhelve.
Sok a hülye beteg, aki mindent jobban tud, és olyan problémával is az orvost keresi fel,
amihez nem szükséges orvos, ezzel is generálva a tömeget.
Időpontra érkezni, ehhez jó lenne egy élő telefonszám aholbe lehet jelentkezni. Vagy neten
időpontot foglalni.

Időpontkérés esetén nagyon távoli időpont.
Látatlanban bemondas alapjan nem tudom hogy tudjak megállapítani hogy mi a súlyos es mi
nem . szerintem maksz hozzak vissza az idopontot telefonon bejelentkezessel es ne kint
kelljen allni mert meg betegebb lesz az ember vagy gyerek"

Forrás: Erdősi Éva és a Csepeli vagyok  Facebook közösség

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csepeliek.blog.hu/api/trackback/id/tr2016119770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tarjányi László 2020.08.10. 21:58:52

Ideje lenne már megint írnom egy "Verje meg az Isten" kezdetű hozzászólást megint Németh Szilárdnak! Mint tettem évekkel ezelőtt a Délpesti Sürgősségi Osztálya érdekében, illetve Borbélynak ugyanezt a csepeli Tüdőgondozó ügyében! Láss csodát, fél év múlva mindkettő felújult! Felújult, csak úgy magától! Bácskai Jánosnak ugyanezt kívántam a Szt. István és Szt. László Kórházak mellett bevezetett fizetőparkolás ügyében. Bácskai úr válaszra sem méltatott, nem is intézkedett. Az Isten, illetve a IX. kerületi NÉP megbüntette, leváltotta!

Németh úr, hogy lehet az Orbán és a stadionok országában, hogy egy ilyen tüneményes hölgyet, mint Hajduk Katalin, ELLÁTATLANUL HAGYNAK MEGHALNI EGY KÓRHÁZBAN? Milyen ország az, ahol a hét hétfőtől csütörtökig tart? Ahol akit pénteken bevisz a mentő, hétfőig el se látnak? Persze ha megéri! Szégyellje magát, én Öntől elvárnám, hogy mondjon le minden pozíciójáról, s hagyja ott az Orbán-kormányt! Mert szégyen az, ami ma ebben az országban folyik! Aki ezt a szekeret tovább tolja, annak nincs lelke!
süti beállítások módosítása