Csepelen „az eddigi elképzeléseket a buszvégállomás új helyszínéről újra kell gondolni”. Elképesztő. Hónapokig tartott az új buszvégállomás, azaz a „Szent Imre téri pályaudvar” tervezése, s most újra kell gondolni. Miért? Hogy jöhetett létre ilyen helyzet? Ilyen rossz volt Tarlós időszakában (a buszvégállomás áthelyezésének tervezése akkor indult el) az együttgondolkodás, együttműködés a fővárosi, kormányzati szakmai szervezetekkel? Ki ezért a felelős?
Változatlanul csapnivaló és elfogadhatatlan a tájékoztatás Csepelen a koronavírus kapcsán kihirdetett veszélyhelyzet csepeli alakulásáról. Ezen a héten sem tudtuk meg hányan fertőződtek meg, kerültek kórházba, karanténba, lélegeztetőgépre vagy hány csepeli lakos hunyt el a koronavírus miatt. A csepel.hu-n az országos hírek kerülnek csak frissítésre, a helyi történésekről gyakorlatilag semmi tájékoztatást nem kapunk. A honlapon még mindig szerepel a gyermekorvosi rendelő „járványügyi okok miatti”, október 26-30-ig tartott bezárása, de a rendelő jelenlegi helyzetéről egy szót sem írnak, mint ahogy arról sem, hány általános iskola osztály tért át online oktatásra, hány csepeli pedagógus lett beteg, hogyan birkóznak meg a pedagógusok a járvány miatti feszültségekkel, plusz feladatokkal. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy több fővárosi kerületben, illetve vidéki városokban sok önkormányzati kezdeményezésről ad hírt a média amely főleg az idősebb korosztály vagy az egyedülállók részére nyújt szociális szolgáltatást, segítséget. A kerületi önkormányzatnál ennek semmi nyoma. Miért?
A polgármester viszont csütörtökön fb oldalán közzétett egy felhívást, amelyben azt írja, hogy
„Segítsünk a csepeli vendéglőknek kifőzdéknek vállalakozásoknak!” címmel, amelyben kéri a csepeliektől, hogy házhoz szállítási megrendeléseikkel támogassák a csepel.hu-n megnevezett vendéglátással foglalkozó vállalkozókat. Kérdéseink: nem kellene foglalkozni hasonló mozgalmak vagy anyagi, természetbeni és egyéb akciók elindításával a szegényebb rászoruló csepeliek támogatása érdekében, illetve mit tett/tesz az önkormányzat – saját erőből –, ezen vállalkozások megsegítése érdekében? Arról már nem is beszélve, hogy sok csepelinek nincs anyagi és egyéb lehetősége sem ezen szolgáltatások igénybevételére. Velük ki fog törődni? A veszélyhelyzetben hány embernek nyújtanak valamilyen szociális támogatást az önkormányzat illetékes intézményei?
Csúszik a HÉV pályafelújítása – jelentette be a csepel.hu, a Csepeli Hírmondó egy nappal korábban megjelent számában közölt írást átvéve. Blogunk az alábbi linken olvasható megjegyzésekkel reagált a lapban megjelent cikkre:
Azon túl, hogy a témával foglalkozó írásokból csak az állapítható meg, hogy teljes a HÉV körüli káosz, senki nem tud biztosat mondani a projekt további alakulásáról, a beruházás befejezési határidejéről, a HÉV északi és déli irányban való meghosszabbításáról egy online egyeztetés is volt a héten az érintettek között. https://csepel.hu/hireink/fejlesztesek/item/13108-online-egyeztetes-a-csepeli-hev-meghosszabbitasarol Ez további kérdéseket vet fel, amelyekre nincs válasz. Néhány ezek közül:
> az egyeztetésről Borbély úr az alábbiakat írta: „kiemelten fontos a lakosság nyílt, őszinte és teljes körű tájékoztatása, hiszen amikor elindul majd a beruházás szükség lesz az itt élők megértésére, elfogadására és támogatására.” Egyetértve, hogy kiemelten fontos a tájékoztatás, megjegyezzük: Borbély úr és a témával foglalkozók szerintünk fordítva ülnek a lovon, ugyanis amikor elindul a beruházás, akkor már csak a végeredményről tájékoztathatják a lakosságot. Tőlünk nyugatra, a fejlett nagyvárosokban az ilyen, évtizedekre szóló, ekkora nagyságrendű, a város jövőjét lényegesen meghatározó beruházások tervezésének megkezdése előtt szokás megkérdezni a lakosságot, mit javasolnak, hogyan képzelik el a közlekedés, a térség jövőjét. Ez teszi számukra is megérthetővé, elfogadhatóvá és támogathatóvá a tervezett fejlesztéseket. Ott, éppen ezért, a lakossággal történő egyeztetések általában tovább tartanak, mint a konkrét tervezés.
> A tájékoztatóból kiderül, hogy Csepelen „az eddigi elképzeléseket a buszvégállomás új helyszínéről újra kell gondolni”. Elképesztő. Hónapokig tartott az új buszvégállomás, azaz a „Szent Imre téri pályaudvar” tervezése, s most újra kell gondolni. Miért? Hogy jöhetett létre ilyen helyzet? Ilyen rossz volt Tarlós időszakában (a buszvégállomás áthelyezésének tervezése akkor indult el) az együttgondolkodás, együttműködés a fővárosi, kormányzati szakmai szervezetekkel? Ki ezért a felelős?
> Ha az Erdősor utcánál lesz a HÉV végállomása, akkor nem kellene már most felvetni, kormányzati és fővárosi szinten egyaránt, hogy oda egy P+R parkolóházat is kellene építeni, hogy a szigetről érkezők ott parkolhassanak és onnan HÉV-vel vagy autóbusszal mehessenek tovább? De nem csak felvetni, hanem keményen lobbizni is kellene érte. Foglalkozik ezzel valaki a kerületi önkormányzat vezetői, várostervezői közül vagy csak választástól választásig gondolkodnak?
Mindezek számunkra megkérdőjelezhetővé teszik a kerületi vezetés szakmai, vezetői és politikai alkalmasságát, ami persze ebben a Nemzeti Együttműködési Rendszerben, az önkormányzati jogosítványok tudatos csökkentését, az önkormányzatok pénzügyi ellehetetlenítését végrehajtó autokrata kormányzat számára mindenképpen előnyös. Sajnos az elmúlt időszakban a csepeli önkormányzat simán tudomásul vette a százmilliós elvonásokat, jogosítványainak csökkentését. A NER negatív döntéseit, hatásait Csepel, a csepeli emberek fogják elszenvedni.