Sok csepeli család életére lesz hatással egy közelgő döntés.
A 21.kerületi hírhatár egyik információját olvasva úgy látszik, hogy felszabadításnak álcázott támadást indított a Csepeli Szabadkikötő ellen az Orbán-kormány. Most még állítólag lehet vitázni. (Ennek értelmét eredményességét két év óta jól ismerhetik a munkások, a pedagógusok, a rendőrök, a bírák; most majd a Csepeli Szabadkikötő cégei, a vállalkozások alkalmazottai köthetnek közelebbi ismeretséget a fideszesen kétharmados vitakultúrával.) Újsághír: Elkészült a Nemzeti Hajózási Stratégia vitaanyaga, amelyhez a nemzetgazdasági tárca szakmai és civil véleményeket, javaslatokat vár. A stratégia a minisztériumi közlés szerint megoldást nyújtana a folyamatosan növekvő budapesti szállodahajó-forgalom magas színvonalú kiszolgálására a belvároson kívül, a hajók fővárosi és agglomerációs közlekedésben betöltött szerepének növelésére, vagy a főváros által körbenőtt Csepeli Szabadkikötő áruforgalmának fokozatos áttelepítésére alkalmasabb helyszínre.
Csepelt ma még nehéz elképzelni Szabadkikötő nélkül. Igaz, a Csepel Vas- és Fémművek megszüntetésére sem gondolt volna senki, most pedig...De maradjunk a - természetesen nemzeti, sőt Nemzeti - Hajózási Stratégiánál. A 21. kerület hírhatár joggal teszi fel a kérdést: Vajon hogyan érinti Csepelt, ha mindaz, ami a vitaanyagban szerepel, netán megvalósul? A válasz és a majdani valóság sok csepeli család életét befolyásolhatja. Ezért ajánljuk figyelmükbe a 21. kerületi Hírhatár elemző cikkét: