Az ország közlekedési rendszerének legfontosabb fejlesztési ügyei úsznak el a semmibe. Az immár átláthatatlan ígéret cunamik a befektetők, a gazdasági szereplők, az érintett rendszerek, intézmények, de az emberek bizalmát is megrengetik.
WC-k felújításával, 2026-ig 1000 új autóbusz vásárlásával, 100 vasúti kocsi felújításával, a vasúti kocsik takarításával, klímák beszerelésével is foglalkozott Lázár János miniszter a sajtótájékoztatóján, ahol 10 pontos vállalást tett közzé. https://444.hu/2025/01/08/lazar-ha-20-percet-kesik-a-vonat-vagy-a-busz-az-utas-visszakapja-a-jegyar-felet
A tavaly augusztusban meghirdetett ötpontos konkrét akciótervéről, pl. az 500 kilométernyi új vasúthálózat megépítéséről, a Gubacsi híd újjáépítéséről, a 45 éves járműpark megújításáról most egy szót sem ejtett. Elmondta viszont, hogy az elmúlt években az egészségügy, az oktatás prioritást élvezett a költségvetésben, ami egyébként erősen vitatható. Most azonban ~ 2 milliárdos hitellel, EU-s támogatással a 10 pontos vállalása megvalósulhat. (Az EU-s hitelnek semmi esélye már, így a 10 pontos ígérete nagy része is ígéret maradhat.) Ennek ellenére