Lehidaltunk, amikor szembesültünk egy pontosan 55 éve megjelent, 1968-as januári újságcikkel. A Tükörbe néztünk. Elmondjuk, hogy mit láttunk
Fantasztikus nevekkel és ragyogó elképzelésekkel találkoztunk a Tükör című hetilap 1968. januári számát olvasva. Az újság a címben tette fel a kérdést: Hova kerülnek az újabb pesti Duna-hidak? A mellékelt térkép kiemelte a Csepelt és Albertfalvát átívelő szakaszt. Az elképzelés annyira logikus, kézenfekvő volt, hogy a mai napig sem lett belőle valóság…
Ötvenöt éve, az új gazdasági mechanizmus bevezetésének első heteiben azonban még más volt a perspektíva. A Tükör ezt írta:
„…A növekvő nemzetközi és hazai autóforgalom megkívánja, hogy az átmenő teher- és személygépkocsikat elirányítsák a főváros belterületéről. Ezért Budapest déli részén szükség van egy új, az eddigieknél szélesebb, hat vagy nyolc nyomsávos Duna-hídra. A főváros távlati közlekedésfejlesztési terveiben két új híd is szerepel. Az egyik helyét Csepel és Albertfalva között, a másikét a Déli Összekötő vasúti híd mellett jelölték ki. Az UVATERV-nél már készülnek a tanulmánytervek a két hídról. A Déli Összekötő vasúti híd mellé egy hat, esetleg nyolc nyomsávos, modern kábelhidat terveznek, középen egy pillérrel és kábelfeszítő oszloppal.
Csepel és Albertfalva között, szemben az albertfalvai felüljáróval, négy nyomsávos, felsőpályás híd épül majd, két pillérrel, középen 180 méteres nyílással, a Petőfi-hídhoz hasonló kivitelben.
Mindkét híd tanulmánytervét az Erzsébet-híd tervezőjének irányításával készítik.
— Mikor kezdik meg a kiviteli tervek készítését? — kérdeztük Sávoly Páltól, az UVATERV Kossuth-díjas főmérnökétől.
— Csak akkor, ha a